Kymera Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Jeg har aldri vært så nær til å kjøpe en macbook som jeg er nå! Hovedsakelig fordi jeg ikke har hatt pengene, men også fordi min kjære dell er iferd med å takke for seg. Vurderer å kjøpe meg den billigste varianten (Macbook unibody white 7990,-) Spiller ikke så mye spill, mest krevende jeg kjører er vel PhotoShop, så den holder lenge, men hovedbekymringen jeg har til å bytte plattform er film. Er stor filmentusiast og mye av tiden foran skjermen går til det. Det jeg lurer på (eller er bekymret for) er Frontrow. Eller aller mest begrensningen i formatene den støtter. De fleste filmene mine er i AVI format, men dukker alltid opp ett nytt format eller to og det eneste videoprogrammet jeg bruker/har brukt er VLC. Noen med mac som har erfaring med dette? Eller eventuelt om det går ann å programmere macbooken til å bruke vlc som standard videoavspiller i FrontRow? Takker på forhånd! Endret 19. april 2010 av Kymera Lenke til kommentar
ZeppeZ Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Skal du bruke iMovie til å redigere filmer eller se på filmer? VLC fungerer hvertfall på MAC, så vil tro det skal gå an å få MAC'en til å bruke VLC på de filene du vil vet ikke sikkert iogmed jeg ikke eier MAC, men ser ikke hvorfor dette ikke skal fungere Lenke til kommentar
Kymera Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Skal du bruke iMovie til å redigere filmer eller se på filmer? VLC fungerer hvertfall på MAC, så vil tro det skal gå an å få MAC'en til å bruke VLC på de filene du vil vet ikke sikkert iogmed jeg ikke eier MAC, men ser ikke hvorfor dette ikke skal fungere Planen var å se på, hehe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 iMovie er et redigeringsprogram, medfølgende filmspiller er Quicktime, men den spiser ikke alle formater uten en plug-in. VLC fungerer fint på mac. Lenke til kommentar
Kymera Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 iMovie er et redigeringsprogram, medfølgende filmspiller er Quicktime, men den spiser ikke alle formater uten en plug-in. VLC fungerer fint på mac. Ah, beklager, jeg har skrevet feil. Mente bare frontrow. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå