ZeppeZ Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Har hatt telenor og brukt D-LINK DIR-655 frem til idag og alt har fungert utmerket. Da det gikk over til Ventelo og jeg har satt opp det nye modemet(bruker fortsatt DIR-655), så tar et eller annet å kneler etter alt fra 8-40min. (altså mister nettet, "kun nettverks-tilgang" eller hva den sier) Jeg har prøvd å kjøre den feilsøkinga innebygd i Windows, men den sier bare at modemet har noe problemer med å koble seg opp ellerno og blir bedt om å restarte modemet.. Jeg sjekka da modemet og alle lampene lyste som de skulle og alt ser ut til å være "OK" men internett fungerer ikke. (nettverket funker) "WAN Connection Type : DHCP Client QoS Engine : Active Cable Status : Connected DNS Status : Online Network Status : Established Connection Up Time : 0 Day 0 Hour 09 Min 08 Sec [Renew][Release]" hvis jeg trykker på release, for så å ta renew, vetta faen hva det gjør, er noe med Network Statusen, men funker hvertfall, så kommer internetten tilbake Har oppdatert firmware på routerene, men det hjalp ikke mye.. Er jævli irriterende og lurte på om noen hadde peiling på hva dette kan være? Takker for alle svar, ZeppeZ Endret 18. april 2010 av ZeppeZ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Prøv med en kabel mellom modem og PC. Kjører du torrentrafikk når dette skjer? Slukker lampen på modem som viser Link mot sentralen? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) hei. jeg har ventelo i tr.heim og har akkurat samme problem. dette er et problem som ikke var eksisterende da jeg brukte kabel, men har desverre ikke mulighet til det lenger. varigheten på min tilkobling er normalt noen timer før alt dør ut og "limited access. no internett connection" eller noe i den duren kommer opp på tilkoblinga. må da reconnecte meg og alt funker fint igjen. jeg bruker forresten en billig gigabyte router kjøpt på clas ohlson. edit: jeg bruker ingen type torrents ol. kun surfing og spilling. edit2: blitt disconnecta 3 ganger siden kl 2 i natt. no fun Endret 19. april 2010 av Sangesland Lenke til kommentar
ZeppeZ Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 bruker kabel til routeren nå, men det å bruke kun kabel fra modemet er uaktuelt over lengre tid iogmed det er flere i huset som vil ha nett hehe hadde torrent trafikk i begynnelsen ja, men detter ut uansett om jeg har det eller ikke nettet har vært nede en god stund inatt vil jeg tro iogmed det ikke fungerte kl 9 idag tidlig eller nå for 10min siden Alle lamper lyser som de skal, bortsett fra data som skal lyse når det går trafikk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det er mest sannsynlig modem eller utstyr i sentralen det er noe feil med. Ta kontakt med Ventelo og hør hva de sier. Forklar at du må fornye ipadressen i routeren når det faller ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå