ATWindsor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Min far driver en bedrift som lager spesialbygde kjøkken. Jeg tenkte jeg skulle prøve å få satt opp en nettside til han, har noen grunnleggende kunnskaper innen html, css og php, men det er ganske tynne greier. Tenkte en CMS var det beste. Siden skal innholde kontaktinformasjon, informasjon om hva bedriften lager, samt endel bilder osv, ikke noe kjøp eller salg. Ser for meg en enkel og oversiktilig side. Prioriteringene er 1. Enkelt for min far (som har lite datakompetanse) å legge til ny informasjon og nye bilder. 2. Grei look for en sånn side, har prøvd wordpress, virker ok, men er kanskje litt vel "blog-aktig" i designen. http://www.griggsandmackay.com/default.htm, denne siden er egentlig sånn layout-messig i sånn noenlunde harmoni med stilen jeg hadde sett for meg, nå er ikke denne siden så veldig pen, men sånn oppsett og navigasjonsmessig så fungerer den greit. Det er bedre med noe enkelt som fungerer og kan vedlikeholdes enn noe over-fancy. 3. Fint om det finnes en eller annen slags mekansime for å gjøre siden synlig på relevante søk. Det er vel egentlig det. Alle tips mottas med takk. Pleier sikkerhet å være noe problem med disse løsningene? Må jeg jobbe med å holde ting oppdatert hele tiden? AtW Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ville vurdert f.eks. Wolf CMS her. Enklere og oversiktligere system finner du neppe. Bygd i php, og det er svært enkelt å legge inn/endre innhold, og vedlikeholde design/templates. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå