ebzter Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Vips så var Cd-rommen min borte :o Jeg byttet cd-stasjon for ca 2 måneder siden. Til nå har alt vært bare fryd og gammen. Men da jeg skulle kaste den gamle cd-stajsonen fant jeg ut at den innehold en cd jeg ville ha. Dermed kobla jeg til den gamle (bare med strøm), mens den nye fremdeles satt i. Tok ut cd'en og skrudde av pc'en igjen. Neste gang jeg starta pc'en finner den ingen cd-stasjon i det hele tatt! Hva har skjedd? Når jeg går inn på Add Hardware finner jeg den ikke.. Noen forslag til hvorfor den ikke vises på Min Datamaskin? Kjører Windows XP Pro Eng. version. Cd-stasjonen er MSI 52X. Er ikke en utpreget datanerd så prøv å forklar så enkelt som mulig Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Skjekk ledningene på cdrommen og hk. Finner bios den under oppstart? ps. du trenger ikke koble til en cdrom for å åpne den. Det er et lite hull framme på den. Stikk inn en binders så åpner skuffen seg. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hmmz... vil det si at du vet/ikke vet hva jumpere er, f.eks.? Isåfall: Bakpå CD-rommen er det en plastbit med metall inni som bestemmer om denne hardware-komponenten skal være "master eller "slave" evt. "Cable Select" (CS) på kabelen den står på. Hvis det bare er den CD-Rommen som står der nå, kan den stå på det meste, men hvis det er fler vil den gjerne stå på master.... Lenke til kommentar
asad Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 skjedde hos meg også engang. Jeg hadde rota mye i Biosen for å fikse det, prøvde også å bytte ledinger, setter master og slave og slikt, men så viste det seg at den var blitt ødelagt...kanskje det er tilfellet med deg? Lenke til kommentar
ebzter Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Hvis det bare er den CD-Rommen som står der nå, kan den stå på det meste, men hvis det er fler vil den gjerne stå på master....Jeg byttet aldri noe på jumperne så det skulle ikke være noe problem. Har dessuten bare den nye der nå.Skjekk ledningene på cdrommen og hk. Finner bios den under oppstart?Ser ut til at alle ledningene sitter. Har som sagt ikke rørt cd-stasjonen, bare den gamle når tok ut cd'en. Bios finner den ikke under oppstart. Dessverre men så viste det seg at den var blitt ødelagt...kanskje det er tilfellet med deg?Tror ikke det er tilfelle, siden den er nesten ny og den virket helt fint før jeg begynte med den andre cd-rommen. Skal prøve meg litt fram, men setter pris på flere svar! Det ville hjulpet meg masse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå