Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mobilvarsel ved ny mail?

Anbefalte innlegg

Vurderer å åpne en ny mailkonto på Gmail/hotmail eller en annen fri mailtjeneste (som er best egnet til det jeg ønsker).

Ønsker å kunne finne en løsning der jeg får et varsel, en melding eller lignende på min mobil hver gang jeg får en ny mail til denne mailadressen. Slik at jeg slipper å gå online og sjekke mailen på mobilen, før jeg vet at det faktisk er noe der.

Er dette mulig? Finnes det noen e-mail tjeneste hvor dette er mulig?

PS! Skal også kjøpe meg en ny windows-basert touch telefon i samme slengen, dersom dette har noen betydning for det hele.

Noen som vet og kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

å sjekke om der er kommet en mail på gmail eller annen pop mail, koster ca 1 kb. Med en pris på 6 kroner pr. MB, så koster det ca 0.58 øre å sjekke om der er kommet noen mail.

Å få tilsendt en sms med varsel koster garantert mer enn det om du ikke finner en gratis tjeneste. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg der da jeg heller bruker noen sekunder på å sjekke om der er kommet noen mail...

Lenke til kommentar

Les litt om "Push e-mail" her :

http://en.wikipedia.org/wiki/Push_e-mail

Det er vel egentlig noe slikt jeg har vært ute etter ja. Dette må jeg se nærmere på.

Selve kostnaden er ikke det jeg tenker mest på. Det er heller at jeg ønsker instant message med en gang jeg får mail, slik at jeg kan reagere raskt på den. Får noen få slike mail per uke, og da er det pes å måtte hele tiden inn og sjekke om det er kommet mail manuelt.

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere IMAP-protokollen med f.eks Gmail. Den er alltid på og overfører header for ny mail straks den kommer. Da kan du laste ned de mailene som er av interesse.

Tror ikke det er store datamengdene som går med når den sjekker om det er kommet mail.

Ok, fint. Enda en ny ting jeg ikke visste om som jeg må prøve å snuse opp litt mer info om :).

Takker. Ser ut som jeg kan finne en løsning som blir bra her med disse rådene jeg har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...