Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettet hopper ut hele tida?!?!

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske stort problem, internettet hopper ut hele tida.ADSL lyset kobler seg ut når det detter ut. Det er jævlig slitsomt når jeg er midt i en gaming runde. Det skjer også på alle pcer i huset.

Takker for all svar, og håper dere har noen forslag!

- Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At ADSL lyset forsvinner betyr at selve forbindelsen mot din ISP går ned. Feilen må da ligge i enten ruteren (for eksempel at den spontant rebooter), eller på selve linjen (eksempelvis en dårlig kvaitets signal som gjør at det desyncer). I begge tilfeller vil dette falle under internettleverandørens ansvarsområde og du gør kontakt dem. Det er fullt mulig at du ikke en gang KAN gjøre noe for å rette dette problemet selv om det er en linjefeil.

ISPen din vil ha mulighet til å måle og sjekke opp i ting fra sin side i forhold til dette.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Når han installatøren instalerte ruteren, så plugget han ruteren i det hullet i første etasje. Men jeg trenger kabel til pcen min så jeg flytta internett boksen opp. Jeg har nå flytta den ned, og har ikke hatt noe problemer. Tror dere det kan ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...