Tee-Zee Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 En bil som i utgangspunktet er en familiebil vil aldri bli noen sportsbil i mine øyne. Sportslig, ja. Men fortsatt ingen sportsbil. Med det mener jeg at Skyline, Evo, Impreza, M3/M5, S/RS4 osv. ikke er sportsbiler. S2000 er derimot en sportsbil. Det samme gjelder MX-5, Elise, NSX og Speedster. De andre er ikke annet enn familiebiler med stor motor og stivere understell. Selv om jeg absolutt ikke harn oe imot slike biler. Jeg vil bare påpeke at de ikke er sportsbiler. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) mx5 er alt for pinglete motormessig i mine øyne til å være en sportsbil, har kjørt en 1.8, ikke akkurat noe som drar skinnet pølsa. den bikker vel ikke under 9 sek engang til 100km/h. Endret 20. april 2010 av Ovechk1n Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 mx5 er alt for pinglete motormessig i mine øyne til å være en sportsbil, har kjørt en 1.8, ikke akkurat noe som drar skinnet pølsa. den bikker vel ikke under 9 sek engang til 100km/h. Enig. MX-5 ligger bra på veien, men den er virkelig ingen sportsbil.. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Så en sportsbil må gjøre 0-100 på under 5 sekunder? Hva med de gamle britiske som Triumph Spitfire og Austin Healey? Er ikke det sportsbiler heller? Tydeligvis er det flere som er enig med meg. Fra Wiki: Sports car versus sporting modelsA car may be a sporting automobile without being a sports car. Performance modifications of regular, production cars, such as sport compacts, sports sedans, muscle cars, hot hatches and the like, generally are not considered sports cars, yet share traits common to sports cars. They are sometimes called "sports cars" for marketing purposes for increased advertising and promotional purposes. Sportcar description A sports car does not require a large, powerful engine, though many do have them. Many classic British sports cars lacked powerful engines, but were known for exceptional handling due to light weight; a well-engineered, balanced chassis; and modern suspension (for example, Lotus Seven, Austin 7 Speedy). On tight, twisting roads, such a sports car may perform more effectively than a heavier, more powerful car. Og hvilke biler er MX-5 bygget på oppskrift etter? Nettopp disse bilene som er nevnt. Hva er poenget? At det skal gå fort på svingete veier. Endret 21. april 2010 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 For min del er MX-5 selve essensen av en sportsbil. Snerten, kjøreglad og toppløs. Utrolig morsom bil, i hvert fall når forholdene ligger til rette for det. På skitne, humpete og hullete vinterveier er det ikke liiike trivelig. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 På vinterveier går det sidelengs, OML. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hehe, jo, det er vel sant det. Bare synd at stort sett hver gang jeg kjører MX-5 er eieren med, og han er ikke overbegeistret for slik kjøring. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Så en sportsbil må gjøre 0-100 på under 5 sekunder? Hva med de gamle britiske som Triumph Spitfire og Austin Healey? Er ikke det sportsbiler heller? Nei, men når en "Sportsbil" bruker nesten 10 sekunder til 100km/t, er det ingen sportsbil i mine øyne. men vi er tydligvis av forskjellig oppfatning. når det gjelder de 2 andre du nevnte, så vil jeg heller ikke si att det er sportsbiler, værtfall ikke etter dagens målestokk. førkrigsbiler passer bedre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Mitt forslag er Honda S2000. Lekebil til de grader, og absolutt ikke noen bruksbil. En sånn bil er det nok stor sjanse for at jeg skal eie en gang i løpet av livet. Ikke den kjappeste bilen rent motormessig, men på bane vil den rævpule en M5 eller M3. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Mitt forslag er Honda S2000. Lekebil til de grader, og absolutt ikke noen bruksbil. En sånn bil er det nok stor sjanse for at jeg skal eie en gang i løpet av livet. Ikke den kjappeste bilen rent motormessig, men på bane vil den rævpule en M5 eller M3. SKAL en tur til ringen en gang i livet. Lenke til kommentar
blindheim1 Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Hvordan er det å få satt turbo på s2000 ? Hvis man får godkjent turbo+ic, så ser man vel lett på en 400 hk ? Noen erfaringer ? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Å godkjenne det kan du bare glemme. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hvordan er det å få satt turbo på s2000 ? Hvis man får godkjent turbo+ic, så ser man vel lett på en 400 hk ? Noen erfaringer ? Er jo flere S2000 med turbo på youtube. Denne blant annet: Så det er fullt mulig å få til. Likevel, jeg ville ikke gjort det. Orginal S2k gjør 270, og har en meget god veiholdning. Før man i det hele tatt kan tenke på å vurdere det, må man først kjøpe bilen, forsikre seg om at den er i god teknisk stand, og kanskje foreta noen oppgraderinger på blant annet understell eller dekk for eksempel gateslicks. Husk også at en S2k krever MYE av føreren når det kjøres hardt. Tro meg, du vil ikke ende opp som en blodpøl i en tunnelvegg på den første testturen din. Det vil heller ikke jeg at du skal. Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Celica Gt 4 ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21912119 Er litt sleeper sidan det er få som har sånne bilar, dei fleste har vel t20 en Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Celica Gt 4 ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21912119 Er litt sleeper sidan det er få som har sånne bilar, dei fleste har vel t20 en :!: :!: :!: :!: GTFO Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Celica Gt 4 ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21912119 Er litt sleeper sidan det er få som har sånne bilar, dei fleste har vel t20 en :!: :!: :!: :!: GTFO Ville ikke ledd så veldig, en litt modda GT4 er en skikkelig sportsbil. Som denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21544968 Når du har nesten 500HK fordelt på 4 hjul og en vekt på 1400kg, så er det en sportsbil. Og hvis du ikke har sittet på heller, så har du ikke noe du skal ha sagt om veigrepet, for disse sitter godt! I forhold til prisen så får du MYE morsom bil her, og den er også brukbar om vinteren. Billige deler og et stort forum som omhandler disse bilene. du får også vanvittig mye styling og trim til de. Samme motoren som sitter i MR2 Turbo. Støtter dette som et solid forslag!' I og med at så mange av disse kjører rundt med 1.8 versjonen, så blir det jo litt sleeper og? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 hvis ombygd er en mulighet får du mye gromt! kompisen min kjøpte denne for litt siden, bremset 520-530hk et sted på lavt trykk, fikk kjøre den selv på fornebu for noen helger siden, fy flate som det drar når turboen (endelig) kommer http://www.youtube.com/watch?v=r2wEtz_BoSE se på S2 og alle audier som er bygd om med denne motoren(3b), sierra ombygd til cosworth og e30 med div 325 turbo bygg osv. du får de godkjent hvis det er skikkelig gjort, og det er også et firma som bygger om bmw til m-biler ferdig godkjent her i norge. skal se om jeg finner navnet på de. bare en liten input utenom de "tradisjonelle" rådene her, Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det er SS Performance du tenker på. De tar nok mer enn det trådstarter har i budsjett for å bygge om. Og nei, du får det ikke godkjent selv om det er skikkelik gjort. I teorien skal SVV kunne godkjenne det de mener er sikkert, men det fungerer ikke sånn i praksis. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) hva får du ikke godkjent? e36 ombygd til m3? jo det får du. 3dørs sierra ombygd til cosw? jo jeg har kjørt TO, audi 80 coupe med s2 motor, jo. (bt sa de kunne godkjenne a8en på toppen her også, siden den er levert med åtter med mer effekt og volum enn 3b`en originalt. han har i prinsippet byttet til en mindre og svakere motor og det er også lov..) det var forresten ikke over 250 000en for den nybygde og lovlige gule e36en som var til salgs her for litt sia... Endret 29. april 2010 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Joda, du får godkjent ombygde biler. Det er en del jobb, men det går alltids. Det jeg mente var at du ikke får godkjent 530 hester i en A8. Eller en Audi 80 med 450 hester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå