Gå til innhold

Gatemusikant i utlandet

Anbefalte innlegg

Hei, folkens

Jeg vurderer å flytte til utlandet noen måneder (3-6 måneder). Ønsker å gjøre noe nytt, og da er gatemusikant en gylden mulighet til å tjene penger på noe kreativt.

Når det kommer til den musikalske biten har jeg det under kontroll. Gatemusiker-nivået er ikke spesielt høyt, og jeg kommer til å heve nivået, det tør jeg å påstå.

Det jeg lurer på er hvordan reglene er... Kan jeg bare stille meg i snetrum og spille? Må jeg snakke med butikken jeg står utenfor...? Polititillatelse?

Landet det gjelder er England, og byen er Liverpool...

Noen med erfaring, råd eller tips?

Setter pris på all hjelp (også generelt om teamet).

Mvh

L.F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må søke tillatelse hos politiet i byen ellers blir du jaget overalt. De kan komme bort og sjekke tillatelsen din når som helst.

Gatemusikant er et så "lett" yrke at det er krangel om de beste plassene, rett og slett. Og for å forhindre at musikanter skal stå ved siden av hverandre og ødelegge for hverandre, får de forskjellige "soner" de skal oppholde seg på. Noen soner er selvsagt mere ettertraktet enn andre.

F.eks. metroen i Paris er så ettertrakta at musikanter står i måneder på venteliste på å få spille der,og gjerne proffe musikere eller studenter også. Soper vel inn cash der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...