Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Tottenham


Latias

United-Spurs  

41 stemmer

  1. 1. Uniteds beste...

    • VDS
      0
    • Rafael
    • Vidic
    • Evans
    • Evra
    • Valencia
      0
    • Scholes
    • Fletcher
    • Giggs
    • Nani
    • Berbatov
    • O'Shea (innbytter)
      0
    • Carrick (innbytter)
      0
    • Macheda (innbytter)
      0
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Helt klart!
    • Nei, ikke i det hele tatt.
    • Passe
    • Er ikke United-supporter, så hvorfor skal jeg være fornøyd?
    • Vet ikke/så ikke kampen
  3. 3. Beste mål?



Anbefalte innlegg

Van der Sar 7 - Sjanseløs på målet, ellers gjør han en solid kamp. Litt merkelig at han kjefter mer på Evans/Vidic når vi har offensive cornere enn på Rafael for en svikt på baklengsmålet, men det er bare en kuriositet.

___

 

Rafael 7 - Har noen OK innlegg, selv om de fleste var dårlige. Gjør seg litt bort på målet til Tottenham, men skal faen meg ha for feiringa av 2-1 målet, fucking class. Dette overskygger etter min mening (desverre) den tilnærmede perfekte kontrollen han hadde defensivt kampen igjennom, tenker da spesielt på Bale.

Vidic 8 - Solid kamp som alltid.

Evans 7 - Spiller en god kamp, ikke helt Vidic, men godt nok mot Spurs.

Evra 7 - Ikke helt på topp i dag, av naturlige årsaker. Likevel skaffer han straffe og bidrar til at vi vinner i dag. Syns fortsatt han ser litt sliten ut, igjen av naturlige årsaker.

___

 

Nani 8 - Jeg syns personlig han er vår beste i dag, iallefall fremover på banen. Målet han scorer er helt fantastisk. Som noen nevnte tidligere, sjukt god.

Fletcher 7 - Spiller på normalt Fletchervis, solid både på midtbanen og backplass.

Scholes 8 - Eier midtbanen totalt i dag. De to siste kampene har han vært helt fantastisk, la oss håpe han fortsetter slik.

Valencia 5 - Litt for forutsigbar i dag syns jeg. Jobber bra, men får ikke til noe særlig. Et helt riktig bytte av Ferguson etter min mening.

___

 

Giggs 7 - To tilnærmet perfekte straffespark, hans to første om jeg ikke tar feil, og da kan man jo spørre seg selv hvorfor. Bortsett fra straffesparkene dog, syns jeg ikke han skiller seg ut akkurat, en helt gjennomsnittelig Giggs-kamp.

___

 

Berbatov 7 - God kamp, men skulle jeg shotta hver gang han falt i dag hadde jeg vært drita nå, må få fiksa skofestet sitt. Utenom det så har jeg ikke mye å utsette. Jobber meget bra, iallefall sammenlignet med tidligere. Irriterer meg likevel litt over at han ikke har litt mer "vilje" (i mangel på et bedre beskrivende ord), vi hadde t.ex. fått en glitrende (2v1?) situasjon tidligere i kampen om han hadde vært mer på hugget når en eller annen Spurs-spiller falt i egen sekstenmeter.

___

 

Carrick 5 - Ikke helt Carrick sin dag i dag så det ut som. Kunne kanskje fått frispark på Spurs-målet, men uansett syns jeg han er litt passiv der. Kunne definitivt bidratt mer. Gjør det ikke direkte dårlig, men gjør ikke sånn særlig mye bra heller.

O'Shea 6 - Solid innsats. Jeg syns det er vanskelig å sette ord på hvordan denne mannen presterer. Godt prøver jeg meg med.

Macheda 7 - Godt innhopp, bidrar med en gang. Han burde få flere sjanser.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjorde han som var bra? Omstendelig, ikke mye på ball og lite kreativ.

Jeg sier ikke at hadde et bra innhopp, jeg stiller spørsmålstegn ved at du mener det var så dårlig som du gir inntrykk av. Får jo inntrykk av at du gir han en treer, noe som blir styrket av slutten på dette innlegget ditt. Jeg bare synes det er i drøyeste laget. En ordinær sekser i min bok. Hverken briljant eller dårlig. Ingen pasningfeil heller.

 

 

1) Mister et par baller, hvorav en i farlig lege. Greit å rote bort ballen i blant, men ikke helt umotivert.

Husker ikke den, men et par baller tapt er strengt tatt ikke nok til å gi stryk.

 

 

2) treig, grå og baktung. Er null støtte fremover, absolutt nada niks. Defensivt er han ikke god heller, så dvs at han ikke gjør seg nyttig i noe som helst.

Enig i at han ikke gjorde særlig ut av seg offensivt, helt grei ellers på banen.

 

 

3) Greit, han skulle hatt frispark i duellen med King, men det er ingen unnskyldning for å puse så til de grader i en avgjørende duell. Denne hadde aldri Fletcher feks tapt på samme vis.

Hvordan kan du si noe sånt? Grunnen til at han taper er jo fordi King bruker ulovlige midler og holder han nede. Selv ikke Fletcher hadde klart å hoppe der med en stor tung mann på ryggen (nasty).

 

 

 

Men det er mye mulig det bare er skrivemåten din jeg reagerer på. Du har en tendens til å bruke store ord når du skal beskrive ting, spesielt om det er noe negativt. Så det er vel en sjanse for at det ser verre ut enn det det er. :)

 

 

 

Edit: Må le av ratingene til skysports. De presterer å gi Evra en sekser (det samme som Rafael) med denne beskrivelsen "Was doing OK until forced off by a bug", hva faen? OK?

Og Nani får en sjuer. Facepalm.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Carrick hadde en veldig god kamp. Stabiliserte forsvaret

 

Carrick er helt klart en klassespiller. Den beste defensive midtbanespiller siden Keane. En bedre Nicky Butt om man vil. Roer ned spillet i midten med enkle presiste pasninger. Er veldig sjelden ute av posisjon og nesten alltid spillbar

Lenke til kommentar

Edit: Må le av ratingene til skysports. De presterer å gi Evra en sekser (det samme som Rafael) med denne beskrivelsen "Was doing OK until forced off by a bug", hva faen? OK?

Og Nani får en sjuer. Facepalm.

 

Da vil du like MEN's:

 

Van der Sar: Could enjoy the sun because he barely had anything to do 6

 

Rafael: The double threat of Modric and Bale down his flank was quelled expertly 8

 

Vidic: Didn't allow any Spurs combo much of a sight of goal 7

 

Evans: Like his sidekick he dealt with any threat Spurs had 7

 

Evra: Throwing up on pitch but he ensured it was Spurs who felt sick in end with penalty 7

 

Valencia: Got the better of in-form Bale only a couple of times and nothing came of it 6

 

Fletcher: Tottenham's midfield aspirations were constantly broken up by the Scottish workhorse 8

 

Scholes: A quieter impact after his derby performance but it was solid enough 7

 

Nani: Saved his only dangerous moments until late but they were killer moments 7

 

Giggs: Cool as a cucumber from the spot twice. If nothing else it was a good selection 7

 

Berbatov: Inspired moments against his old club ensured Spurs were on back foot when he was in possession 8

 

Subs

 

Carrick (sub Valencia 59): Out jumped for equaliser 5

 

O'Shea (sub Evra 67): Stopped Lennon 6

 

Macheda (sub Rafael 79): Key touch for third goal 6

Lenke til kommentar

Jaja Nani, jaja. Hvor kom den fra? Helt forbanna fantastisk. Og Rafael sin feiring? LOVE it. Kanskje han fucket up på målet men jeg elsket å se han sitte på benken der og feire sammen med resten av coaching staff osv. Good stuff.

 

Macheda må inn NÅ. Men Fergie drøyer vel til overtiden med det. Vi kjører på med Berba alene på topp for det funker så jævelig bra hver gang.

 

Han gjorde jo ikke det, Ferige still got it Points. Ikke tenk at Fergie er dum nå heller.

 

bra ball av Macheda

 

Enig, var faktisk utrolig bra av han å ta med seg ballen også sentre tidlig til Nani (Som hadde et fantastisk førstetouch før han chippet over btw). HERLIG!

 

Michael Carrick <3

 

For en ting så er Ledley King en jævla beast. Også dyttet han Carrick ned også, så Carrick hadde ABSOLUTT ingen sjanse der. Han gjør ingenting feil der, simple.

 

Merket ikke at Carrick gjorde en dårlig jobb ellers heller. Synes han var helt grei i dag, men jeg er enig i at han har vært SVAK til tider i år, veldig svak. (Hatt noen gode kamper også da..) Men allikevel, Carrick var VERDENSKLASSE for oss fra 06-08 og jeg synes egentlig han hadde en helt grei sesong i fjor også uten at det var utmerket. Han var uansett med i midtbanen som oftest og vi vant ligaen, fact. Han var ikke noe shite.

 

Men i år har han vært ganske ustabil og nesten nervøs spør dere meg, sikkert fordi han føler presset mer nå som Fergie faktisk tar han ut av laget helt osv når han spiller dårlig. Jeg vil uansett ikke at vi skal selge ham (bare hvis det er noe sykt byttehandel vi kan gjøre med en eller annen klubb osv) og jeg tror han kan bli veldig god for oss igjen til neste sesong.

 

Anyway, herlig at vi vant, 2. plass blir det allikevel men fortsatt. Sterk seier, og god innsats.

 

Banens beste: Nani og Evra.

 

Scholes var HERLIG igjen synes jeg; og jeg synes egentlig Fletch hadde en ganske svak kamp (og har generelt sett vært ganske svak i det siste egentlig, uten å være "dårlig"). Samme gjelder egentlig Giggs, vært utrolig svak. Greit nok at han hadde gode straffer i dag (herlige straffer faktisk) men han må skjerpe seg med ballen.

 

Og ja, Berba var veldig frustrerende til tider, spesielt i første omgangen men hadde noen smartere pasninger i andre omganegen. Utenom "assisten" på første straffen hadde han ikke så jævlig mye å si da, og han traff ikke målet med noen av skuddene sine. Hadde ikke vært så fornøyd med han om vi hadde spilt uavgjort/tapt for å si det sånn, men han var grei nok og pasningen som skapte førstestraffen (vel, var vel egentlig dritbra av Evra for å skaffe den) teller en del.

 

EDIT: MEN ratings... 8 er litt for mye til Rafael. Hadde mange småfeil og 1-1 var dumt av han, men det er også sant at han var jævlig god til å ta ut Bale fra kampen i forhold til det Chelsea og Arsenal klarte mot han, altså ingenting. Modric klarte jo heller ingenting på venstresiden til Spurs, to be fair. Også hadde Rafael noen herlige offensive løp og var sterk til å holde på ballen uten at han klarte å slå noen gode innlegg. 7/10 for min del. Ikke dårlig i det hele tatt. :)

 

EDIT 2: Litt morsomt at du ikke skriver noe om Scholesy, Alt-Ctrl, og gir han 8/10. Da fortjener han vel noen ord også? :p Men seriøst, så dere hvordan han taklet i første omgangen? De to svakeste greiene hans kan man si, taklinger og headinger, har han greid å prestere på en fantastisk måte de siste to kampene. Og pasningene hans var veeeldig viktige i dag også, presise som faen og han var kjapp med de også. Må si favorittspilleren min i Spurs sammen med Modric (Huddlestone) slet med midtbanen vår.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

I dag har jeg faktisk ikke en eneste negativ ting å si om Berbatov, og kroppsspråket hans! Fortsett sånn Berba!

Skjønner frustrasjonen hans i dag. Han har noen muligheter til å score, men enten går de rett utenfor (bortsett fra det siste skuddet som nok landet utenfor Trafford :p ) ellers blir de blokkert.

Han tenker nok at han må score for å overbevise og da er det kjipt å være så nær uten å lykkes.

 

Skjønner og reaksjonen hans når Valencia ved to anledninger lett kan legge til han men enten velger å skyte selv mens han spurter og er under press, eller legger inn i et felt fullt av Tottenhamforsvarere i stedet for å trille den til Berba som står umarkert.

 

 

Men deilig kamp, vi har egentlig stålkontroll. Målet til Tottenham var mot spillets gang til de grader.

 

 

Klarte å skrive feil, mente IKKE - er fornøyd med Berba og kroppspråket i dag :)

Fremstod ikke som lat eller sutrete i dag.

Lenke til kommentar

EDIT 2: Litt morsomt at du ikke skriver noe om Scholesy, Alt-Ctrl, og gir han 8/10. Da fortjener han vel noen ord også? :p

Hehe, joda. Var egentlig ikke så mye å si annet enn det jeg skrev på Fletcher. Midtbaneduoen hadde stålkontroll og den gjaldt selvfølgelig for begge :)

Scholes var strålende i dag, er ikke mye mer å si egentlig. :love:

 

I dag har jeg faktisk ikke en eneste negativ ting å si om Berbatov, og kroppsspråket hans! Fortsett sånn Berba!

Skjønner frustrasjonen hans i dag. Han har noen muligheter til å score, men enten går de rett utenfor (bortsett fra det siste skuddet som nok landet utenfor Trafford :p ) ellers blir de blokkert.

Han tenker nok at han må score for å overbevise og da er det kjipt å være så nær uten å lykkes.

 

Skjønner og reaksjonen hans når Valencia ved to anledninger lett kan legge til han men enten velger å skyte selv mens han spurter og er under press, eller legger inn i et felt fullt av Tottenhamforsvarere i stedet for å trille den til Berba som står umarkert.

 

 

Men deilig kamp, vi har egentlig stålkontroll. Målet til Tottenham var mot spillets gang til de grader.

 

 

Klarte å skrive feil, mente IKKE - er fornøyd med Berba og kroppspråket i dag :)

Fremstod ikke som lat eller sutrete i dag.

 

Aha :)

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Befriende kamp i dag.

 

Vi viser at vi klarer oss godt, og kommer over det psykiske aspektet som ligger i spillerne når man ikke har med sin beste spiller i Wayne Rooney, og klarer å komme seg over det. United spiller bra i dag, og det merkes nesten ikke at Rooney satt i VIP-losjen. Laget fungerer, det defensive er bunnsolid. Se på Johnny Evans. 1988-modell. Like gammel som undertegnede, men spiller med en rutine som du ser hos stoppere som Cannavaro og Nesta. Han har vært i ilden i mange år allerede, og er en kommende verdensklasse-stopper. Sir Alex gjorde en taktisk genistrek ved å låne han ut til Sunderland for en del år tilbake. Først da de var i Championship; De lå langt bak i leksa, men kom tilbake og vant ligaen og da de var i Premier League. Begge gangene under Roy Keane. Man kan bare se på statistikken til Sunderland med og uten Evans den sesongen i Premier League, hvor Evans var i klubben halve sesongen hvis ikke hukommelsen min har sviktet meg helt. Det er ikke tilfeldig. Laget fungerer godt i dag, og midtbanen vår klarer å demme opp for Spurs sentral-linje med Modric, Huddlestone (Spilte han i dag???) og Palacios. Det står det respekt av. Berbatov fungerer godt i dag, det samme gjør vingene, og spesielt Nani. Berbatov har øyne i nakken, og flikken til Evra som førte til første straffe var genious.

 

Bannet greit da Spurs utlignet, og det var rettet mot Rafael. Sånt som skjer i kampens hete. Nani sin scoring var fantastisk, og utløsende. Helt latterlig bra touch, og flott forspill fra Kiko Macheda. Nani nok en gang på et herlig raid, og ny fortjent straffe. Glimrende straffer av Sir Ryan. Utagbare i hvert sitt hjørne, selv om Gomes slang seg rett på begge to. Jeg fikk høre at det var første gang Giggs har scoret på straffe i Premier League, noe som i seg selv er absurd.

 

Og, det aller viktigste. Vi jekker et Spurs-lag, med sitt beste lag i sin beste form på mange år, ned så det holder. De kommer fra seire mot rival Arsenal, og Chelsea og med en insane momentum-boost. Vi spiller uten vår beste spiller, og er bedre enn de i alle spillets faser, i en kritisk fase av sesongen, hvor poengene er uvurderlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...