Gå til innhold

Program for "brenning" til image istedet for cd/dvd-plate?


Anbefalte innlegg

Hei.. har googla litt uten å finne noe svar..

Men finnes det et program som gir meg en falsk brenner.. altså.. en "brenner" som lagrer til ei image fil istedet for cd eller dvd plate?

 

Skulle hatt et sånt program.. f.eks til å lage image fil av recovery filene til pc'en.

Når man velger å brenne ut disse, så får man jo bare valg om å bruke brenneren på maskina, det jeg vil, er å få et valg om å bruke en "software" brenner eller hva man skal kalle det.. så dette blir brent til ei image fil istedet for fysisk å brennes til cd/dvd liksom :)

 

Noen som veit om det finnes et slikt program?

 

 

Driver å prøver å lage en multi boot usb pinne, og har da tenkt til å prøve å boote windows 7 repair disc, for så å laste install filene til windows 7.. for å se om dette går. (grub klarer å starte windows 7 image fila, men finner ikke filene når man kommer til installasjonen..) så derfor vil jeg prøve å boote opp til en command prompt, for så å navigere til ei mappe med filene pakket ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen av delene..

Det jeg tenkte på var en software basert brenner.. som lager ei iso fil.

Om du har windows 7, går på startmenyen, alle programmer, vedlikehold.. Her ligger det et program som heter "opprett en gjenopprettingsplate".

Når man starter dette programmet så har man kun mulighet til å brenne til cd.. og vil jeg ha dette som ei image fil, så må jeg brenne ut på cd, for så å lage image fil av plata.

Det jeg vil oppnå er å slippe å brenne det ut på cd, altså bare bruke et eller annet program som emulerer en brenner, så programmet tror filene blir brent til cd, men i virkeligheten blir det bare oppretta ei image fil.

 

 

Men når jeg tenker etter.. mener jeg har lest et eller annet sted at daemon tools, betalings versjonen kan gjøre dette.. men jeg har bare gratis utgaven, så hjelper jo lite :p hehe

Lenke til kommentar

Det er fremdeles ikke hva jeg er ute etter, men tror ikke et sånt program finnes en gang.

 

For det jeg er ute etter er det samme som daemon tools, bare at det skal kunne lage image filer istedet for å åpne dem.

 

Sånn at Windows utforsker tror det er brenner der, og at denne lagrer til image istedet for cd/dvd..

 

 

Men det er nok bare å glemme å finne!

Har også funnet ut at image filene jeg skulle lage selv, ville blitt på engelsk, og da er det like greit å bruke filene jeg fant på ei torrent side ;)

Så da slapp jeg uansett å sløse bort 2 plater på dette.

 

 

Takker uansett for at dere forsøkte å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...