Gjest guest_19 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hei, dere der ute... Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne dette her.. Har slitt med depresjoner i flere år, går til psykolog, tar medisiner for adhd osv. Sliter veldig med skole, våkner opp på morgenen, og ser ikke vitsen. Har mistet mange venner i det siste, og kjæresten dumpa meg for en måneds tid siden.. Foreldrene mine er skuffa, siden jeg ikke presterer så bra på skolen som jeg gjorde før. Jeg er rett og slett blitt så jævli lei. En vanlig dag for meg, er at jeg våkner, driter i skolen, sitter å tenker på ting.. sitter egentlig bare alene, og ser ikke vitsen med livet lenger. Har sluttet å spise, og går ofte våken 2-3 dager i strekk, før jeg kollapser.. Og de siste månedene, så har jeg tenkt på selvmord.. metoder, gjøre det eller ei.. Jeg ser rett og slett ikke vitsen med å leve. Veit jeg er en jævla egoist, men jeg bryr meg faktisk ikke.. blir glad for saklige kommentarer, om hva jeg kan gjøre.. jeg har ikke lyst til å dø, men meningen med livet ser jeg ikke.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Anbefaler at du prøver å ringe noen av de som er listet i quoten under om du sliter. Ellers er det en tråd der det gjerne er flere som sliter med mye av det samme, om du ønsker å lese/skrive mer om det. https://www.diskusjon.no/?showtopic=1219228 *snip* Selvmord Krisehjelpmenyen til nasjonalt senter for selvmordsforskning og forebygging. Knallgod linke, med informasjon om hvordan du bør gå fram om du selv sliter med selvmordstanker eller er bekymret for en venn. Akutt Selvmordsfare: Ta kontakt med fastlege, lokalt legesenter eller legevakt. Tlf.nr: Ring 1880 eller søk på www.gulesider.no, søkeord: legevakt og sted/kommunenavn Sitat fra linken ovenfor. Dette er så viktig at det får et eget punkt. Hjelpetelefoner/lignende tjenester Det er flere hjelpetelefoner / lignende tjenester som kan hjelpe når man sliter. Se linkene for mer info. Flere av disse har også varianter der du får kontakt skriftlig over nett. For å nevne noen: Mental Helse Norge Alltid åpen. Noen å snakke med, noen å skrive til. Mental Helse Norge Alltid åpen. Noen å snakke med, noen å skrive til. Telefontjenesten er gratis Nettjenesten er gratis Kirkens SOS ROS / Rådgivning om spiseforstyrrelser Andre aktuelle tråder på forumet: Trenger du noen å snakke med Voldtekt og seksuelle overgrep hos deg eller en av dine nærmeste Tilbakemeldinger Jeg vil holde førstepost oppdatert og relevant. Savner du noe info i førsteposten, eller har du andre innspill, så si ifra. Akkurat nå må jeg gå fra førsteposten halvferdig fordi jeg har såpass til hodepine at det er umulig å tenke klart. Vil fortsette med den i morgen. Ser det bra ut så langt? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hei! Jeg stenger denne tråden og ber deg om å kontakt med et av stedene nevnt i posten over meg. I sånne tilfeller er hjelpen man får her på forumet bare ikke nok, man bør få profesjonell hjelp og det er ingen skam i det! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg