RIP Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...430%20&cart_id= noen som har noen meningererfaringer om disse? Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har tenkt å bygge meg et par GX-15 og lurer på det samme. Har forøvrig tenkt å handle en Yamaha AX 496 forsterker til settet. Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Delefilteret er ikke noe tess... Det deler mellomtonen alt for lavt, så den står å hopper ut og inn som om den var en liten bass... Kjenner flere med samme problem... Ellers har jeg lite å utsette på de bortsett fra at de kansje har litt for dårlig lyd.. (men man får jo hva man betaler for) Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Det er klart lyden er "dårlig" men kanskje grei nok for det "utrente" øre. Er man ikke audiophile men kun trenger noe rimelig som kan spille greit med trøkk så er vel dette høyttalerne .. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Delefilteret er ikke noe tess...Det deler mellomtonen alt for lavt, så den står å hopper ut og inn som om den var en liten bass... Kjenner flere med samme problem... Ja, ganske vanlig på slike høyttalere det. Alle Cerwin Vega høyttalerne jeg har prøvd oppfører seg på samme måte. Så lenge den ikke slår ut av det lineære området skulle det jo ikke være noe problem. Lenke til kommentar
er_ik Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 GX-12 er greie nok til partybruk, men ikke til data. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 ikke til data? man hører da på musikk mens man sitter på dataen også da jeg skal bruke de som "datahøytalere" og kanskje flytte de ned om det blir fest Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 De duger til det meste ja Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 jeg tenker jeg går for NAD C350 http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...product=nadc350 fra hifiklubben. Sendte en mail og de mente at den kunne duge til å drive høyttalerne. Altså GX-15 kittet. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Det hadde VIRKELIG vært greit å vite om de høytalerene var gode (få vite det av folk som HAR hørt de spille ikke bare antar) Litt synd og kjøpe de så er det egentlig bare no møkk :oops: jeg ser de kjører på 4ohm og har en max effekt på 550watt(som er mye) vil det gå på en 2*60w forsterker som han over har? syns det høres litt lite ut (hvilken bass har den? rumle eller dunke?) det er bra at alt følger med - dempeull og hele pakka Nå jobber min far på en sponplate fabrikk og jeg får sponplater gratis ^^ kan man høre forskjell på spon og mdf? det står tom. i manualen at man kan bruke spon. http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...430%20&cart_id= åpn pdf fila og les manualen, hvis det er noe du lurer på...... jeg ville vært VELDIG takknemlig om noen svarte på dette, kanskje jeg må sende noen penger i posten ja, en siste ting. hva slags musikk er disse gode på? jeg hører på metal og litt hard rock(les Black Sabbath posten min ) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har HØRT dem spille :smile: Kan spille sinnsykt høyt, nok av bass ihvertfall. Bra til film og "bråke-musikk", helt grei lyd til det meste. Det er mulig du får lyst på noe med bedre lydkvalitet etterhvert, men de er jo ikke så dyre. Hvis du gidder å bygge selv, er disse et bedre valg enn Cerwin Vega ihvertfall. IMHO! Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 jeg må nok kjøpe meg GX 12 eller GX15. eller så så det settet med 4 8 " i hver høytaler tøft ut, kan jo bare sette på en eller to subere Lenke til kommentar
dp Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 de høytallerene er jo helt lattelig dårlige, sorry å si det. et par CW AL 1000 spiller MYE fetere og høyere. en kamerat av meg har GX-12 og de er ikke noe å spare på. kjøp heller AL-1000 eller LS-15 (jeg har hatt begge) brukt, de spiller vanvittig mye tøffere!! tro meg jeg vet. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 de høytallerene er jo helt lattelig dårlige, sorry å si det. et par CW AL 1000 spiller MYE fetere og høyere. en kamerat av meg har GX-12 og de er ikke noe å spare på. kjøp heller AL-1000 eller LS-15 (jeg har hatt begge) brukt, de spiller vanvittig mye tøffere!! tro meg jeg vet. Er du sikker på at kameraten din ikke har bygd de feil?(ikke tette) leste litt om LS-15 på nettet og der fikk den slakt. de du har nevn er også mye dyrere, selv brukt. (kjapt søk) så et par AL-1000(eneste på qxl) og da kostet det 9000kr for hele anlegget(cd spiller, forsterker og høytaler) LS-15 finner jeg ingen av. Kan spille sinnsykt høyt, nok av bass ihvertfall. Bra til film og "bråke-musikk", helt grei lyd til det meste. Det er mulig du får lyst på noe med bedre lydkvalitet etterhvert, men de er jo ikke så dyre. Hvis du gidder å bygge selv, er disse et bedre valg enn Cerwin Vega ihvertfall. Hvorfor er de bedre enn Cervin Wega har de "bedre" lyd kvalitet, eller er det lyd for pengene det er snakk om? mulig jeg vil ha noen med bedre lydkvalitet - men den horndiskanten ser så kos ut men vil gjerne høre all dritten jeg kan om GX12 før jeg kjøper de hva mener du med "fetere", det kan jo ha en god del med forsterkeren. akustikk har også veldig mye å si. dere som har hørt de. høres de "billig" ut? Lenke til kommentar
dp Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 bassen er helt på trynet.. bassen på ls-15 og al1000 er mye "tighere" og gir mye mere slag i kroppen, ja jeg er sikker på at han bygde dem korrekt, har hørt på de i ljudia butikken og der var de like dårlige. jeg har prøvd mye forsterkeri på de forskjellige høytallerene, jeg har nå en vanvittig strømsterk DP 6.52, denne er på 2x400w og koster 96.000,- al 1000 er det klart feteste innen party/morro høytallere! de koster ca 4-5000kr brukt. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 ok, da tror jeg at jeg viker unda disse en stund :o men så er det en stor forskjell i prisen på disse høytalerene da, de andre koster jo dobbelt så mye Lenke til kommentar
dp Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 jeg ville heller hatt et par ls-12 enn ljudia gx-12. ls -12 går for ca 2500 kr -/+ på internett (brukt). men det er opp til deg. vil også si at elementene i gx-12 går til helvete hvis de forvregner 1 gang. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 det eneste problemet er at jeg ikke kan finne noen av de på internett : Lenke til kommentar
dp Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 www.lydogbilde.no www.audiophile.no www.qxl.no www.audio.no dette er steder hvor det selges hifiutstyr brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå