Gå til innhold

Junkfood på Sola

lockdog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. I solakrossen er det to sånne gatekjøkkenboder, en "kysten rundt" vogn (som jeg ikke har testet selv, men som jeg hører suger) og en annen, med pizza, kebab og burger. Kebabene er yummy, og i følge samboeren er det den første plassen han faktisk har fått en sterk saus som var sterk (utenfor oslo). Burgerene er fantastiske, og pottittene som følger med nesten bedre. Nei, de er minst like gode.

Utenom det ligger det en kinacafetingest rett over gaten for coop mega, det er ikke akkurat junk-food, og ikke nærm deg i tidsrommet mandag-lørdag, men buffet-tingen de har på søndager er skamgod. Maten resten av uka smaker som oppvarmet fra buffet-tingen, men den er super.

Tørste søstre i skjoldgården (solakrossens "kjøpesenter") har super kaffe. Heller ikke junk-food, men faen så god den kaffen er. <3

Lenke til kommentar

Ja. I solakrossen er det to sånne gatekjøkkenboder, en "kysten rundt" vogn (som jeg ikke har testet selv, men som jeg hører suger) og en annen, med pizza, kebab og burger. Kebabene er yummy, og i følge samboeren er det den første plassen han faktisk har fått en sterk saus som var sterk (utenfor oslo). Burgerene er fantastiske, og pottittene som følger med nesten bedre. Nei, de er minst like gode.

Nei, det er faktisk tre. Du har MÆF (kebaben) og Snadderbua der i "sentrum" med bussene. Så har du "American burger" eller noe lignende som ligger langs samme vei som Shell'en gjøre (rett før man kommer til Sola om man kommer fra Forus), her har de også burgere, pølser samt pizza. Så har man jo både Pizzabakeren & Dolly dimples, men det går vel kanskje ikke under "fast food".

På kebaben kan du forresten velge styrke på sausen fra 1-7, hvor 7 må være brennende heit. Jeg har vel spist der to ganger, og fant 5 for sterk for min del. Var jo ikke kebab smak lenger, kjente bare krydderet.

Huff, har tatt buss gjennom Sola altfor mange ganger ser jeg.

Lenke til kommentar

American burger greia ligger jo ikke i solakrossen da, så no wonder jeg ikke nevnte den. Eneste stedet i sola kommune jeg er kjent er røyneberg, ølberg (namnam mat om sommeren på cafeen der, btw), og solakrossen. Og eneste maten jeg virkelig har vært fan av her har vært hjemmelaget eller fra den kina-tingen de nettopp har revet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...