mossi1208 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Heisann Jeg har som oppgave å skrive en artikkel om konflikt og samarbeid i ulike systemer, står litt fast, så håpte at noen som kanskje er litt stødigere enn meg på dette temaet kunne komme med noen innspill? spørsmålene jeg må besvare er: - hvorfor og hvordan væpnede konflikter kan oppstå eller forsterkes - Hvilke muligheter har aktører i det internasjonale samfunnet for å bidra som konfliktløsere i væpnede konflikter, og hvilke utfordringer står de overfor? (både når det gjelder enkeltstaters og internasjonale organisasjoners rolle) Endret 21. april 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Først ut så er dette ikke leksehjelp delen av forumet, for det andre så må du lese oppgaven og forstå hver enkelt fagord.. hvorfor og hvordan væpnede konflikter kan oppstå eller forsterkes Konflikter oppstår av disse tre årsakene Materiell interesser Religiøse motsetninger Politisk syn Hvilke muligheter har aktører i det internasjonale samfunnet for å bidra som konfliktløsere i væpnede konflikter Maktbruk i internasjonal politikk Ide makt Militær makt Økonomisk makt Konflikter kan løses på to måter Gjennom kompromiss Ene parten taper hvilke utfordringer står de overfor? Denne er så selvforklarende at jeg ikke orker å svare på den Lenke til kommentar
ImSoBlonde Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Dytter denne! Har fått problemstillingen: Hvilke muligheter har aktører i det internasjonale samfunnet for å bidra som konfliktløsere i væpnede konflikter? til eksamen og trenger HJELP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå