Gå til innhold

Trenger hjelp: Mulig å få varsel på mobil ved mottatt mail?

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger hjelp da jeg ikke er så dreven på dette.

1.) Skal kjøpe meg en windows-basert touch telefon (må være windows grunnet et program jeg skal kunne kjøre, som bare kjører på windows)

2.) Skal opprette meg en ekstra mail på en fri mailtjeneste (Gmail, hotmail etc).

Spørsmål:

Er det mulig å få til et slags varsel på min tlf (tilsendt sms kanskje, eller annet), som sier fra til meg hver gang jeg får en mail på denne mailadressen? Slik at jeg slipper å gå inn og fysisk sjekke mail hele tiden for å se om det er noen der (åpne web browser, logge inn etc)

Hvis ja, hvilken mailtjeneste er den beste for slikt? Er det evt noen tlf som er bedre enn andre på dette?

PS! Jeg selv kan tenke meg at dette kanskje går dersom man er online hele tiden på telefonen, og dermed er på mail hele tiden. Men det ser jeg for meg vil bli veldig dyrt (være online hele tiden, dersom man ikke er i nærhet av trådløst nett, som man jo ikke er hele tiden). Derfor bedre med et varsel når det faktisk er en mail der, slik at man kan gå online da, og sjekke denne.

Mulig dette er et "amatørmessig" spørsmål her, men håper på gode råd og hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Tror ikke jeg forstår spørsmålet ditt helt. Hvorfor vil du motta en SMS når du får en ny epost istedet for å motta epost direkte på telefonen? Har du Gmail kan du sette opp Push Gmail slik at du ikke trenger å polle mailserveren regelmessig. Med en gang du får ny epost plinger det på telefonen også.

Har du Gmail kan du lese her

Lenke til kommentar

Hei!

Tror ikke jeg forstår spørsmålet ditt helt. Hvorfor vil du motta en SMS når du får en ny epost istedet for å motta epost direkte på telefonen? Har du Gmail kan du sette opp Push Gmail slik at du ikke trenger å polle mailserveren regelmessig. Med en gang du får ny epost plinger det på telefonen også.

Har du Gmail kan du lese her

Ahh...dette må jeg se nærmere på. Det er dette jeg mener. Jeg ønsker et pling på mobilen når jeg får en mail. Slik at jeg ikke trenger å gå inn og sjekke mail jevnlig til ingen nytte.

Hehe...du oppsummerte det helt suverent det jeg ønsker. Jeg ønsker et pling på mobil ved mottatt mail. Skal lese litt om Push Gmail nå.

Men er det lett å sette opp og få til å funke? Koster det mye i bruk etc? Det blir på en windows-basert tlf btw.

Endret av baggin
Lenke til kommentar

Tjenesten er helt gratis ja. Du bare setter opp en Activesync Exchange-konto på telefonen med innstillingene du henter ut på linken jeg sendte deg (Trykk på Windows Mobile).

Eneste du betaler for er datatrafikken..

Glimrende. Takker og bukker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...