Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvordan kan dette lages bedre. Nå ligger scrollbaren utenfor designet på siden. Hvordan flytter jeg den "inn i siden" og samtidig beholde den svarte linja til høyre? http://web.bu.it-akademiet.no/wmd5richardr...mes/index2.html PS !Siden ser ikke slikk ut har bare satt noe sammen så det er lettere å se hvor problemet ligger Lenke til kommentar
Spira Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 :smile: , det er måten du har satt opp frame'n på. du kan jo stappe en iframe inn i en tabbel, det fungerer kanskje bedre for løsningen din..... Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ønsker ikke å bruke Iframes fordi det ikke er kompatibelt med alle browsere (dette er en skoleoppgave og IFRAMES BØR ikke brukes) Lenke til kommentar
Spira Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 da må du sette opp en framebit som dytter scrollen bortover... skjønner? Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 da må du sette opp en framebit som dytter scrollen bortover... skjønner? Vil ikke den svarte strekken bli dyttet den også? Eller kan jeg kanskje legge en svarete streken i en framebit utenfor hovedframen der scrollen ligger! Lenke til kommentar
Spira Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg syns du skal prøve deg frem med begge og bruke det du selv kommer fram til er best... må det være frames i layoutet? hva slags skoleoppgave er det? Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 hva slags skoleoppgave er det? Eksamen Vi har 3 uker på oss å lagen en side for et fiktivt firma. Vi har fått mang krav som at det skal brukes frames, opptimalisert for 1024*768, database m/login...... osv Lenke til kommentar
Spira Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 okey.. må ha frames..... hva med en enkelt three-page frame? top, meny til venstre og text. forbanna enkelt, men samtidig -svært- effektivt... hvorfor de svarte ramme greiene? Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 okey.. må ha frames..... hva med en enkelt three-page frame? top, meny til venstre og text. forbanna enkelt, men samtidig -svært- effektivt... hvorfor de svarte ramme greiene? Noen av sidene skal inneholde mere info enn en side og da får jeg en scrollbar. (bla databasen) Så jeg tenkte at den burde bygges inn i designet så var jeg sikker. Den svarte rammn rundt er der for å markere siden slik at den ikke flyter ut dersom siden blir sett på med en større oppløsning Lenke til kommentar
Spira Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 så kjipt... kan jeg titte på det -egentlige- produktet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå