bureaucrator Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Har en Lenovo ideapad S10e med WinXP installert på en SSD 4GB harddisk. Nå er denne harddisken full (for det meste av Windowsoppdateringer, tror jeg), og alt er bare kaos... Skulle gjerne ha installert WinXP på den andre harddisken på 150GB. Maskinen har ikke DVDROM-stasjon, så jeg prøver meg på minnepinne-metoden med Wintoflash, men installasjonen avbrytes underveis fordi det angivelig er noe galt med disken. Aner ikke hva det betyr, mistenker at det handler om enten at (1) den er så full at det ikke er nok plass til installasjonsfiler eller at (2) den sikter til stasjon F, som er en ikke-eksisterende CDROM-stasjon som allikevel er oppført i Windows. - Aner rett og slett ikke hvordan jeg skal gå fram... det hele er et lite aldri så lite mareritt Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvilken error får du? Bare "det er noe galt med disken"? Du får normalt vis opp hvilken disk det siktes til såvidt jeg vet. Det letteste er vel å gå til innkjøp av en ekstern cd-rom, er ikke veldig dyrt, gjorde det da jeg ikke fikk installert Windows 7 på min Asus EEE. Lykke til Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Det ser ut til at det er disken F det refereres til, og det betyr det CDROM-stasjonen som ikke er der. Kanskje de kan løses ved at denne ikke-eksisterende CDROM-stasjonen "fjernes"? Noen som vet hvordan man gjør det? Har prøvd med deaktivering og avinstallasjon, men uten hell... Ja, ekstern stasjon er kanskje løsningen, men hadde vært kjekt å få det til med USB-minnepinne, da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå