Sk!ppy Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Hei, Jeg har i lengre tid hatt lyst på en HTPC, og nå som jeg har ca 3 uker til konirmasjon skal jeg nok kjøpe meg en Jeg har noen krav; HD utgang på skjermkort God plass til CD rom God plass til harddisker(2 stk kanskje? tenkte 1-2 tb) Form for fjernkontroll, evt trådløst mus og tastatur Stillegående(!) Trådløst nettverkskort Det at den er stillegående er viktig, da den skal brukes på rommet mitt. Jeg tenkte å installere linux-basert programvare, og bruke XMBC - og bare kjøre WINE for windows applikasjoner. budsjettet ville jeg sagt er 4000, men kan strekkes til 5000. Likte veldig dette kabinettet, men det ble litt dyrt, og vil gjerne ha det i svart. Hadde det vært mulig å kjørt diverse server-tjenester på den samtidig? Web-server, filserver o.l på lokalnettet? Den kommer nok til å stå på inni tv'benken min, og det kommer nok til å bli noe trang. Bare si ifra om dere trenger mer info! Tusen takk! Edit: Vil sefølgelig ha den så kraftig som mulig, i forhold til pris. kanskje i5 eller i7? om det ikke blir for dyrt? Kom selv fram til dette; tenkte AMD som er litt billigere: * Western Digital Caviar Blue 500 GB SATA 16 MB Cache (Antall: 2, Pris: 347,-) * AVerMedia AVerTV Studio 203 (Antall: 1, Pris: 44,-) * Silverstone SST-GD01 (Antall: 1, Pris: 1029,-) * OCZ DDR3 PC3-10666 Reaper HPC CL6 4 GB (2 x 2 GB) (Antall: 2, Pris: 855,-) * LG CH08 (Antall: 1, Pris: 790,-) * AMD Athlon II X4 635 (Antall: 1, Pris: 917,-) * Gigabyte GA-890GPA-UD3H (Antall: 1, Pris: 971,-) problemet er at det overstiger budsjettet mitt med 1500 kr, ca. og har ikke alt jeg vil ha, som trådløst nettverkskort. AVerMedia AVerTV Studio 203, den kobles til PCI inngangen, og man kobler til TV inngang i den? så kan du ta opp programmer o.l? Endret 18. april 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
BAT Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Oppsett Her har du flere oppsett i forskjellige prisklasser på HTPC. Håper de kan være til litt hjelp. Alle oppsettene begrunnes med valg og det er mulig å stille noen oppklarende spm i tråden. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Tusen takk, men den besvarer egentlig kun hardware biten. kom selv fram til dette; https://prisguiden.no/profil/lister/114000 uten trådløst nettverkskort. Endret 18. april 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå