stiago Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 hei jeg lurte på hvordan jeg får en flash video til og starte ved og trykke på en play knapp. går det og gjøre i notepad ++ ? Lenke til kommentar
stiago Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 her er HTML koden til den filmen jeg vill ha en play knapp på <object type="application/x-shockwave-flash" data="minvideo.swf" width="400" height="300" ALIGN="right" id=""> <param name="movie" value="minvideo.swf" /> <param name="play" value="false" /> <param name="loop" value="false" /> <param name="quality" value="autohigh" /> </object> Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) det enkleste er vel å gjøre det i flashen,, tegn en knapp, konvterter den til en button(trykk f8) trykk på den med markeringsverktøy, og gi den et instance nave for eksempel "knapp" lager du et nytt lag, markerer frame 1 og trykker f9 her skriver du inn Stop(); knapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, spillfilm); function spillfilm(evt:MouseEvent){ //hvis filmen din starter i frame 2 gotoAndPlay(2); //vi skjuler knappen slik at den ikke synes når filmen spilles av knapp.visible = false; } du kan lage en replayknapp på samme måte, se om du klarer å trikse det frem selv finnes tusenvis av tutorials på dette også,, søk på ggogle ps. jeg skrev koden rett på her, ikke 100% sikkert at syntaksen er riktig men det burde være det. Endret 19. april 2010 av No0en Lenke til kommentar
stiago Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 (endret) så jeg skal lage det sånn her: <object type="application/x-shockwave-flash" data="video.swf" width="400" height="300" ALIGN="right" id=""> <param name="movie" value="video.swf" /> <param name="play" value="false" /> <param name="loop" value="false" /> <param name="quality" value="autohigh" /> </object> ButtonName.onRelease=function(){ gotoAndPlay(framelabel or number); } de funker ikke.. Endret 22. april 2010 av stiago Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 nei,, det funker ikke, det ser ut som du skriver det i html-fila di, det er feil, det må skrives inn i kildefila til flashen din. altså .fla fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå