Gå til innhold

Photoshop CS5 er genialt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På venstresiden er det et panel med masse verktøy, det 7-ende verktøyet er "Content-Aware". Det heter "Spot Healing Brush Tool", uvist hvorfor det ikke heter "Content-Aware".

Eller så kan du merke et område, trykke "delete" på tastaturet også velge "Content-Aware" i rullegardinmenyen under "Contents".

Lenke til kommentar

Ville heller brukt Lightroom 2 enn Capture. Den er også en grei start plass for eventuelt oppgradering til Photoshop.

Personlig bruker jeg kunn Lightroom 2, har lite behov for å utføre total manipulasjon av bilder.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Den mest geniale tingen er refine mask funksjonaliteten i CS5, drop ut modell fra bakgrunn på 2 min helt 100% med hvert lille hårstrå. Jeg testet litt før jeg kjøpte, men dette er så vanvittig bra at jeg ble nærmest stum her. Hver minste lille hårstrå og mellomrom i håret er med i mask korrekt. Slutt på channels rotet for å få til det samme :)

Adobe Lightroom 2 vs Capture NX2. Lightroom har sine styrker for å holde oversikt over arkivet, _men_ Capture NX2 er ekstremt mye bedre på RAW-converting; så jeg bruker nå begge disse programmene, og utnytter styrken i hvert enkelt. Driver å tester på nye Adobe Camera Raw 6, som ser veldig lovende ut; men må teste om det fortsatt er fordel i favør Nikon Capture NX2.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Den mest geniale tingen er refine mask funksjonaliteten i CS5, drop ut modell fra bakgrunn på 2 min helt 100% med hvert lille hårstrå. Jeg testet litt før jeg kjøpte, men dette er så vanvittig bra at jeg ble nærmest stum her. Hver minste lille hårstrå og mellomrom i håret er med i mask korrekt. Slutt på channels rotet for å få til det samme :)

Gleder meg til jeg får svung på dette. Det går litt i stå her, men en får bare drive på så kanskje....

NX2 er genialt til sitt formål, og det gir jeg neppe slipp på uansett.

IDimager istedet for Lightroom kommer jeg til å bruke videre, så får en ta en oppsummering ved et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

(...)

Helt enig med TGB.

Content-aware-fill er ikke det som får meg til å løpe og kjøpe, den letter nok noe arbeidsflyt, og kan gi et godt utgangspunkt for videre flikking, men ikke noe direkte kjøpsargument for meg. Content aware-healing, og spesielt Refine edge derimot!!!

WOHOO!!! Refine edge har virkelig blitt ekstremt bra. Dæven døtte sier jeg bare. Den skal spare meg for mange hundre timer de neste par åra!

Lenke til kommentar

Ved første øyekast, så ser det bra ut det bildet fra Mars. Men når man går nærmere innpå, så ser man repetitive clone patterns. Flere steiner, både nede til høyre, og nede til venstre. Er identiske med hverandre. Kan man stille parametrene slik at dette ikke skjer? Neppe. Slik jeg ser det, er dette et automatisert kloneverktøy. Har testet det på mange forskjellige bilder, og fått både gode og dårlige resultater med det. Et godt verktøy for grovarbeidet er det uten tvil. Man kan spare mange timer med arbeid, men finjusteringene må ofte gjøres for hånd.

Lenke til kommentar

Jeg har trial-versjonen av cs5, men jeg finner ikke smudge tool... Noen som har den?

Kan man nedlaste den som en plugin eller no?

EDIT: Fant det ut. Tok meg et helvetes søkeslit på internett, og da skjønte jeg at det gikk an å høyreklikke på noen av toolsene, og da kommer det flere opp.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Så utrolig bra! :D

Jeg skulle ønske jeg hadde råd til photoshop, men desverre ikke. får bare holde meg til cs3.. til jeg virkelig trenger det!

Er jo bare til å bruke trial. Har aldri kjøpt et enaste adobe produkt, bare reinstallere etter trial er ferdig. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...