DeepAssThroatGrannyFucker Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Huff, det var dårlig. Særlig delene i hjørnene. Du ser svært tydelig hvor det har blitt puttet inn biter. Når Adobe skrøt av deres nye Content-Aware Fill, trudde du da det var i stand til å levere et perfekt resultat hver gang? NOE må du nok gidde å gjøre manuelt etterpå, men dette går - som du nevnte - langt forterre enn å fjerne alt helt fra bånn av. Ser du ikke hvor jeg sier at det gir et bra start plass? Pussig at du velger vekk den delen for å komme med den kommentaren din. Ser ikke DU at jeg tar med den delen senere? Poenget er at jeg ikke skjønner hvorfor du er misfornøyd med en funksjon du ikke har prøvd og ser ut til å fungere bra Endret 19. april 2010 av MagnusSP Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvor har dere fått CS5 fra? Kan vertfall ikke finne trail-utgave på adobe.com.. Gjetter 90% har lastet det ned ulovlig. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvor har dere fått CS5 fra? Kan vertfall ikke finne trail-utgave på adobe.com.. Gjetter 90% har lastet det ned ulovlig. Jojo kan tenke meg det.. Har ikke sett det noen sted bare Fant dog en release nuh Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Fiklet litt med HDR toning og spot healing brush. original: 1: 2: Bildet er tatt med iphonen min, så det er ikke akkurat bra kvalitet. Skal nevnes at jeg er en noob når det kommer til photoshop. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Da testet jeg content aware fill. Brukte vel 3 min eller noe slikt. Joda man ser det er fake om man vil men jeg blei imponert Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hm, forsøkte å installerer Gimp nettopp. Men fikk feilmelding under oppstart. EDIT: fungerte i 32bits OS. For og kjøre Gimp i 64bits os må det kjøres som admin. Iallefall funket dette for meg. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Regner med at man klarer å kjøpe fra den amerikanske webshopen hvis man går gjennom en us proxy. Francis Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Regner med at man klarer å kjøpe fra den amerikanske webshopen hvis man går gjennom en us proxy. Francis Etter å ha testet litt, besilte jeg Adobe Photoshop CS5 Extended. Content aware fill er ikke pefekt, men den gjør hverdagen min ganske mye mer effektiv; den blant en rekke andre forbedringer gjorde det verdt investeringen. Men dyrt synes jeg fortsatt det er. For å bestille fra Adobe sin nettbutikk i USA må man ha amerikansk/kanadisk adresse, og bruke et kredittkort som matcher denne adressen; Prøvde, men fikk ikke til - fikk beskjed om at kredittkort og adresse ikke var i overenstemmelse. Så tydeligvis har de blokkert denne muligheten. Edit: Er ikke content-aware fill jeg er begeistret for, men content aware healing Hud fiksing går på 1/10 av tiden. Endret 1. mai 2010 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Tok ikke mange min., fikk status på ordre at den skulle manuelt godkjennes av Adobe. 10 min etterpå fikk jeg mail med link til download + lisensnøkkel. Effektivt med tanke på at jeg bestilte fra europe Endret 1. mai 2010 av TGB Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Syns på en måte det er litt dumt og "juks" når dette begynner å bli så bra men men PS: har et lite spørsmål, vet det er heeelt off topic men føler det er unødvendig å starte en egentråd... Hvordan kan jeg markere et område på et bilde og redigere kontrast, brightness osv på bare det område? Bruker Element men er vell sikkert ganske likt i CS4 og elements Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Synes Content Aware Fill er ganske opphypet. Ikke så revolusjonerende som Adobe vil ha det til. Testet det, men fikk ut noen merkelige resultater. Skulle fjerne noe tang i vannet ved å legge en lasso+del. Resultatet var at jeg fikk en kopi av et naust som var plassert et helt annet sted i bildet. Pussig.. Endret 1. mai 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Enig med Solfjeld. De bildene som er valgt på diverse videoer fra Adobe m.f er nok nøye valgt og testet for at resultatene har blitt som de har. Synes det fungerer greit nok, men noe overaskelser får man jo. Vil si bildestøy-reduksjonen i CamwraRaw er noe mer å skryte av egentlig.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hvis jeg kjøper CS5 - vil jeg så få den nye RAW-converteren i LR2? Edit: Dvs - CS4 og LR2 kjører ACR 5 - vil ACR 6 fra CS5 også ta effekt i LR2, eller må jeg i så fall oppgradere til LR3 når den kommer? Endret 1. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hvis jeg kjøper CS5 - vil jeg så få den nye RAW-converteren i LR2? Edit: Dvs - CS4 og LR2 kjører ACR 5 - vil ACR 6 fra CS5 også ta effekt i LR2, eller må jeg i så fall oppgradere til LR3 når den kommer? Camera Raw 6 er kompatibel med Adobe Photoshop CS5 og Lightroom 2, men ikke Photoshop CS4. Supported cameras for the Camera Raw plug-in and LightroomSupported cameras for Camera Raw 6 and Lightroom 2 Support for the following cameras is included in Camera Raw 6 and Lightroom 2. Camera Raw 6 and later is not compatible with Photoshop CS4. Edit Lightroom 3 er for øyeblikket i beta, så den dukker vel opp innen noen måneder. Oppdatering Lightroom 2 kjører ikke ny CameraRaw 6, så da bør jeg korrigere min tolkning av Adobe sine utsagn og konkludere med at CameraRaw6 først vil bli tilgjengelig i Lightroom 3. Endret 1. mai 2010 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Syns på en måte det er litt dumt og "juks" når dette begynner å bli så bra men men PS: har et lite spørsmål, vet det er heeelt off topic men føler det er unødvendig å starte en egentråd... Hvordan kan jeg markere et område på et bilde og redigere kontrast, brightness osv på bare det område? Bruker Element men er vell sikkert ganske likt i CS4 og elements I CS3/CS4/CS5 legger man opp justeringslayer for Contrast/Brightness og legger på mask for området. Markerer du området først og oppretter adjustment layer for Contrast/Brightness vil mask bli valgt korrekt automatisk. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Her er noen bilder jeg har lekt meg litt med, brukte 1-2 minutt på hvert bilde, så det er ikke veldig bra gjort, men det er bare for og vise hva denne funksjonen kan gjøre. Det er den klart sykeste funksjonen jeg har sett i Photoshop siden jeg begynte og bruke det. I .zip filen er det 13 bilder som jeg har benyttet funksjonen på. Endret 2. mai 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Mulig Photoshop er genial, men det er tydelit at dette er ukjent mark for meg. Lastet nettopp ned demoversjonen cs5 ext. På videoer jeg har sett sier det bare smukk smukk, så er en del av bildet på et egen lyer (f.eks en person), jeg får bare tomme layers og de er ikke så gøyale :-( Får vel bruke litt tid på dette. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Mulig Photoshop er genial, men det er tydelit at dette er ukjent mark for meg. Lastet nettopp ned demoversjonen cs5 ext. På videoer jeg har sett sier det bare smukk smukk, så er en del av bildet på et egen lyer (f.eks en person), jeg får bare tomme layers og de er ikke så gøyale :-( Får vel bruke litt tid på dette. Adobe Photoshop har rimelig høy brukerterskel for å gjøre ting effektivt. Har selv holdt på med Adobe Photoshop i flere år, men det er først nå det siste året jeg har begynt å skjønne de litt mer avanserte funksjonene. Bruker vel vanligvis 10-15% av funksjonaliteten, fortsatt _mye_ igjen å lære. Regelen jeg har notert meg er at om det tar vanvittig med tid å gjøre, så finnes det bedre og mer effektive metoder for å gjøre det samme. Skal man ha høy kvalitet må man beregne at ting tar en del tid - ingenting skjer av seg selv Edit: God tips er å sette seg inn i layers og mask på generelt grunnlag. Forenkler arbeidsflyten brutalt. Endret 2. mai 2010 av TGB Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det lyktes til slutt å dele et bilde i motiv og bakgrunn - med god hjelp av HJELP. Neste trinn blir å gjøre noe med disse - jeg tyr til HJELP igjen. Håper å komme over den første "dørstokken" før 1 mnd prøvetid går ut Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg har nettopp begynt å jobbe med Capture NX2, dvs, prøv of feil metoden. Tror jeg skipper CS5 slik at jeg kan lære ett program. Hvilke fordeler og ulemper har CS5 sammenlignet med Capture NX2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå