Nicht Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg har lest litt om det, og de sier at du må ta instalasjons cden for å formatere, men jeg kan ikke finne den cden. Kan jeg ikke gjøre det uten? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Om du har kjøpt pakkepc kan du kontakte produsenten for tilsending av nye plater. Om det er selvbygget og kjøpt lisens utenom kan du kontakte microsoft for ny plate. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Om du har kjøpt pakkepc kan du kontakte produsenten for tilsending av nye plater. Om det er selvbygget og kjøpt lisens utenom kan du kontakte microsoft for ny plate. Gjelder ikke om han har OEM lisens da, da vil ikke MS gjøre noe som helst. Og de tar garantert seg godt betalt for nye plater om han har fullversjon også, kan tenkte meg en 700 kroner minst + frakt. Mitt tips er å finne ut hva slags OS du har lisens på (XP home/pro, Vista eller W7 (neppe) og så høre med kamerater og familie om noen har tilsvarende plate liggende. Så kan du formatere med den, legge inn OS på nytt, og bruke lisensen du har i dag. Og den bør stå på selve pcen om du har kjøpt en ferdig pc. Er den selvbygd, og du har mistet både platen og produktnøkkelen, ja da sliter du. Må du kjøpe deg en ny versjon. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 men jeg kan ikke finne den cden. off topic: jeg forstår ikke hvordan så mange ikke kan finne sin installasjons cd. dette er det samme som å miste sin registrerings papirene til bilen sin eller førerkortet sitt. selv har jeg tatt vare på win95, 98, xp, vista og win7 cd'en i en egen mappe pluss alle software jeg har kjøpt i alle år. ( blir 2 cd mapper ) men men Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 følger på med litt off topic jeg også... Ikke bare tar jeg vare på de fysiske platene, men jeg lager alltid .iso filer av alle CD plater jeg får med pcer (OS, Hovedkort, drivere etc) og lagrer dem på harddisken. Har derfor både en fysisk kopi, og en .iso fil som jeg har flere kopier av (er jo backup nazi). Mister derfor aldri en plate. Jeg har faktisk både diskettkopi og kopi på harddisken av Windows 3.11, som jeg kjøpte i 1994. Så ja, det er viktig å passe på det man får med av CD/DVD plater når man kjøper pcer etc. Ikke bare legg det i en skuff eller kast det sammen med søppelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå