Gå til innhold

Så billig som mulig "gaming" pc

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle hatt meg en ny stasjonær PC som skal brukes til dagligdagse ting, pluss World of Warcraft. Vil ikke legge for mye i det, så vil ha den så billig som mulig. Den må kunne kjøre WoW på full grafikk med 30-60fps :)

Vil ha Intel, og vil ha Nvidia.

Trenger ikke mus, tastatur, skjerm, høytalere eller headset.

Kunne noen av dere ha satt opp et brukbart oppsett? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er paradoksalt, når Nvidia og Intel begge taper i det billige segmentet ovenfor AMD og ATI, mens de vinner i det dyreste. Spiller det egentlig noen rolle hvilket merke det er? Er ikke ytelse og pris viktigere kanskje?:)

"Før i tiden" når jeg hadde litt peiling, og oppgraderte/kjøpte nye pc'er stadig vekk, så hadde jeg kun dårlige erfaringer med ATI og AMD, derfor er jeg ikke så interessert i det. Men har dette endret seg altså? Er det ATI og AMD som er best igjen nå? Da er jeg åpen for hva det måtte være :)

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterer deg gjerne kort om markedet. ATI dominerer faktisk hele rekka nå på skjermkort. De har i flere måneder vært ute med kort som støtter DirectX11 i alle prisklasser, mens Nvidia først nå har fått to svindyre kort ut på markedet med støtte for det. Altså er ATI ferdig med generasjonsbyttet sitt, mens Nvidia selger "gammel" teknologi i det økonomiske markedet. Samtidig har ATI klart å lage noen toppkort som drar lite strøm, varme og støy. Nvidia sine toppkort yter litt bedre, men er veldig dårlige på alle de tre punktene, pluss at de koster atskillig mer og derfor gir lite kjøpelyst selv hos de ekstra spillglade mennesker.

For prosessorer er Intel blitt ganske overlegen på den mest kravstore delen av markedet, med sin beryktede Core i7-serie som ganske enkelt ikke har særlig til konkurranse. AMD derimot har noen modeller som gir litt mindre ytelse, men som til gjengjeld koster vesentlig mindre. Spesielt i budsjettklassen herjer dem som verst med billige to-, tre- og firekjerne prosessorer.

Over til listen.

Kabinett: Antec Three Hundred

Prosessor: AMD Athlon II X3 435

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5750 (kjøp 2 stk!)

Hovedkort: MSI 770-G45

Minne: Corsair DDR3 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

Brenner: LiteOn IHAS224

Strømforsyning: Chieftec A-135 550W

Pris: 5500 kroner

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

ATI sine kort skalerer utrolig bra i de fleste spill. Nesten 100% i noen tilfeller faktisk. Det vil si at du i praksis får samme opplevd ytelse som enten HD 5870 (3000 kr) eller HD 5850 (2000-2500 kroner). Og hva koster komboen? Joda, ikke mer enn 1790,-.;)

Tror ikke Amentio bygger PC'er nei, men det krever vel bare litt tid og innsats fra en stødig hånd eller to. PC'er er, som jeg pleier å si, et puslespill for litt mer voksne unger. :)

Lenke til kommentar

ATI sine kort skalerer utrolig bra i de fleste spill. Nesten 100% i noen tilfeller faktisk. Det vil si at du i praksis får samme opplevd ytelse som enten HD 5870 (3000 kr) eller HD 5850 (2000-2500 kroner). Og hva koster komboen? Joda, ikke mer enn 1790,-.;)

Tror ikke Amentio bygger PC'er nei, men det krever vel bare litt tid og innsats fra en stødig hånd eller to. PC'er er, som jeg pleier å si, et puslespill for litt mer voksne unger. :)

Jepp, er ganske morro å bygge PC egentlig, men tenkte på garanti og sånt.. Kan jo være greit å ha garanti på alt samla, og ikke en og en komponent. Men nå trykker jeg på bestill og takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...