haavhov Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Er "for tiden" lykkelig eier av en Syvio X9, men jeg har et problem som begynner å bli irriterende. Boksen fungerer helt utmerket, men jeg får den ikke til funke med trådløst nettverk. Lurer på om det er noe jeg gjør feil. Har oppdatert boksen med siste firmware (8 mars 2010). Har koblet til nettverks kabel og gitt boksen en IP adresse. Har også installert SAMBA på den og kan fint kommunisere med boksen fra en annen pc i nettverket. Kjøpte denne hos Komplett og kjøpte da en USB WIFI Dongle av typen TP-LINK TL-WN821N. Denne anbefales av Komplett til både denne og flere andre mediaspillere. Går inn på nettverks menyen på boksen og videre inn på "WIRELESS SETUP". Men hver gang jeg prøver kommer bare meldingen "Can't get any SSID". Har prøvd WIFI dongelen i en pc på samme sted som Syvio boksen står og her får jeg kontakt med en gang. Synes også meldingen kommer veldig kjapt, den prøver ikke en gang å søke etter trådløse nettverk. Hvis jeg skulle gjette så ville jeg tro det var boksen som ikke har oppdaget at WIFI Dongelen står i, men den får strøm for den lyser grønt. Skal det komme noen melding om at WIFI Dongelen står i når boksen starter opp?? Kommer ingen melding om det når den starter opp i alle fall. Kommer bare med melding om at HDD står i. Tar imot alle tips med takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå