Gå til innhold

Couch Surfing og Hannover

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal med noen kammerater til Hannover til uken! (På Hannover Messe). Så første, tips til hva vi bør gjøre når vi først er der? (Sånn bortsett fra å være på messen, chille og ha det gøy på kveldene. Vi skal nok få dagene til å gå, men tips er veldig velkommene.

Jeg er en ganske cheap student, så jeg skal couchsurfe. Tenkte jeg burde ha med en slags gave eller noe til den jeg skal bo hos. Kanskje noe norsk og morsomt noe? Men orker ikke å gi noe som bare er tull. Hva ville dere tatt med?

Håper på gode tips og takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Presterte å lukke vinduet etter å ha skrevet et relativt langt innlegg, vi tar kortversjonen*:

1: Pass på å bruke CouchSurfing som mer enn et gratis sted å bo. Du har mulighet til å få en masse innsidetips og lære mye om en vilt fremmed person -- bruk den!

2: Om du kommer på noe artig fra hjemstedet ditt kan du ta det med, ellers er det sikkert hyggelig for verten å bli påspandert et måltid eller en pubrunde (ølen er billig i Tyskland ...). Da får du noen artige opplevelser i samme slengen også. Det er grenser for hvor mange som liker akevitt, lutefisk og brunost.

3: Tilby gjerne å dele kostnader til mat dere spiser hos verten og andre småting; blir uansett ikke mange kronene av det, men det er greit å unngå å gi inntrykk av å være gjerrig på vertens bekostning -- jeg kjenner i alle fall at jeg har litt vanskelig for ikke å riste på hodene om folk gjemmer seg bak en butikkreol hver gang noe skal betales. (Ja, det forekommer.)

*Om du er ivrig CouchSurfer fra før av blir dette meningsløs paternalisme, og det bør uansett tas med en liten neve salt. Skrevet i beste mening!

Lenke til kommentar

Takk for bra svar. Jeg er på ingen måte noen erfaren CS-er, men har prøvd å lese meg opp på etikette, så håper jeg ville vært en grei gjest.

Men så satte Island igang med noe jævelskap og vips gikk den turen i vasken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...