Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

problemmer med og få inn pengene.

hewkings

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har et lite firma som jeg driver for meg selv. Jeg var utleid til *fjernet firmanavn* som it konsulent over en periode. Vi avtalte prisen og den var i boks.

Men så kom den dagen jeg sendte de en faktura.
De var ikke enig i kravet da dette var avtalt på forhånd. Da sa jeg det at vi sikkert kan trekke ifra litt og sendte en kredit nota til daglig leder. De sa at de fortsatt ikke var enig i kravet og at jeg ikke hadde krav på noen penger ifra de siden jeg ikke hadde noen kontrakt i det hele tatt. Og hvis jeg sendte denne saken her over til inkasso så skulle han fakturer meg for masse utstyr som var ødelakt og borte. Dette har ikke jeg hørt noen ting om.
I tilleg sier han at jeg stakk av ifra jobben der.

Dette her er utrilig surt ingen penger for 1,5 måndes arbeid pluss at jeg kan ikke sende *fjernet firmanavn*  til inkasso for da sender han meg bare en regning på 100 000 som han sa.

Alt dette her høres helt for j.... ut spør du meg. Er snakk om ganske masse penger.

Noen tips til hva man skal gjøre? Eller er pengene tapt for altid?

Sier takk til alle svar.

Endret av Quote
Anonymisert firmanavn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen skriftlig dokumentasjon på prisen dere ble enige om i forkant og arbeid som er utført?

Dette påståtte kravet de har mot deg er det noe de faktisk kan bevise eller bare en påstand uten rot i virkeligheten?

Lenke til kommentar

Har du noen skriftlig dokumentasjon på prisen dere ble enige om i forkant og arbeid som er utført?

Dette påståtte kravet de har mot deg er det noe de faktisk kan bevise eller bare en påstand uten rot i virkeligheten?

Nei har ingen skriftelig dokumentasjon på dette. Bortsett fra noen plan tegninger han har skrevet under på.

Jeg tenkte som så at ja dette er en seriøs bedrift.

De har ingen beviser mot meg nei. Men blir litt skremt når han sier slikt.

Kommer alderi til og gi noen god reklame ditt.

Svindel? tja. Jeg har et par saker jeg kan gå til polti med. Bland annet at de har batonger og peperspray på lagret der. Det er ikke lovelig.

Lenke til kommentar

Usj, en klassisk måte og la være og gjøre opp for seg dette....

Du har ingen kontrakt eller beviser, du får neppe noe inkassobyrå til og ta saken så skal du komme noen vei må du dra de i retten, har du denne prutingen på regningen skriftlig?

Har du det så har du jo noe, ingen ville prute på ett grunnløst krav.

Lenke til kommentar

Da har du igrunn noe i og med de var dumme nok til og prute skriftlig, har du sendt de en purring?

Hold deg unna alt snakk, ta alt skriftlig og du kan prøve og purre via en advokat, kan tenkes de bare bløffer. Og ett motkrav på 100.000 må de begrunne så du børe være nokså trygg.

Var det noen andre firmaer som jobbet for den i perioden du var der? Prøv og sjekk om de har fått betalt, dette er en velkjent teknikk som noen bruker for og unngå regninger og har de brukt den på deg kan de ha brukt den på andre.

Lenke til kommentar

Har pratet med en god del folk nå angående problemmet mitt.

Hvis jeg skal få pengene mine tilbake osv. Så må jeg gå rettes vei.

Og jeg vet ikke om det frister så utrolig masse og ta det den veien.

Blir bare så utrolig fortvilet angående dette her.

Kan ikke i det hele tatt skjønne at noen vil handle av de.

Men jeg har pratet med en person som jobbet der før og han har vist det samme problemmet. Skal møtte han og snakke med han. Så da er vi hvertfall 2 om saken. Tusen takk for alle svar :D setter utrolig stor pris på dette.

Lenke til kommentar

Kundene vet ikke om slikt og de fleste ville ikke bry seg uansett.

Grunnen til det funker er tilgangen på nye folk og firmaer og utnytte, beløp under 20000,- betales ikke i og med kostnaden for og drive de inn fort blir mer en summen som er utestående.

Var endel skriverier om slike teknikker i forbindelse at en del frekkaser i bedre strøk drev med og lurte håndverkere for store penger, bruk av muntlige avtaler som de gikk ifra, at man fant bagatellmessige feil og nektet utbetalinger, man bruker advokater og truer med rettsak og div ufinheter kynisk planlagt til minste detalj.

Uten penger er man rettsløs i Norge og de gambler på at de små håndverkerne ikke har råd til og få rett.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...