kreppsen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Går nå på 1VGS, og har etter et år i militæret lyst til å gå på BI (Nydalen eller Bergen). Finans studiet ser ut til å være blant det beste av sitt slag, men jeg lurer litt på hva man går master i etterpå? Internasjonal ledelse, finansiell økonomi eller revisjon? Hva sitter man igjen med etter en slik utdanning og hva slags jobb er man skikket til å håndtere? Har sett litt på siv.øk også men føler at jeg vipper mer mot en megler jobb, spesielt på grunn av personlige egenskaper. Er selv med på å forvalte mine egne penger gjennom aksjer og fond sammen med min far og føler at dette er noe jeg så langt har fått til og trives svært godt med. Lenke til kommentar
aregar Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Du finner sivøk med spesialisering i finans. Når er det vel slik at veldig mange ender opp med å arbeide med noe annet enn spesialiseringa. Kjenner bl.a. en som tok finans på masteren og han arbeider med logistikk/innkjøp nå. Lenke til kommentar
idath Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 hei:) jeg er snart ferdig med 1 året på finans. det er spennende med økonomi, hvertfall hvis du har interessen. men det krever en del lesing, hvertfall i finans og øk. styring som er et fag 1 året. mens feks. matematikken 1 semester er ufattelig enkel. mange tror at på BI er det bare å seile igjennom, men dette stemmer ikke. det ble sagt at 60-70% strøyk til eksamen i finans og øk. styring fordi man tror ikke at BI er noe vanskelig å fullføre.. når dette er sagt så valgte hvertfall jeg finans på bakgrunn av at man hadde mange muligheter etter bare 3 år i motsetning til feks, øk. adm. og man kan søke seg over til siviløk. master etter disse tre årene eller ta en master i finans. mulighetene til jobb er mange. men man kan jobbe med alt fra rådgivning i bank, aksjemegler/megler, analytiker. o.l.. dette kan man allerede etter 3 år.. men for å si det sånn så var vi omtrent 10 jenter og 130 gutter dette året og "alle" guttene skal bli meglere så det lønner seg å gjøre det VELDIG bra på eksamner, samt kunne mye om aksjer, sparing o.l for å komme innenfor meglerhusets murer.. men BI har egen "børsgruppe" for studenter ( med opptakskrav/ intervjuer) som man kan bli med i om man kan mye.. dette er virkelig lurt dersom du ønsker meglerjobb senere bare spør om det er noe jeg kan hjelpe med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå