atxo Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 bartimeus25, den ligger i post #6=) Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 bartimeus25, den ligger i post #6=) Opps la ikke merke til det Lenke til kommentar
atxo Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) har dere regnet på oppgave 3c)( Vår 2009) ? fordi svaret jeg får er 2,2x10^(-6)J. på 3d) fikk jeg også -2.5x10^(-5) Endret 23. april 2010 av atxo Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) har dere regnet på oppgave 3c)( Vår 2009) ? fordi svaret jeg får er 2,2x10^(-6)J. på 3d) fikk jeg også -2.5x10^(-5) Jeg står bom fast på denne. Har ikke en anelse om hva man skal gjøre Hjelp tas gledelig imot :!: Saond Edit: Får ikke likt svar på 5d) heller Endret 23. april 2010 av Saond Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Du har gjort 3c riktig, atxo. Energien til ett proton er 1,11E-6 J, to proton har da samlet energi på 2,2E-6 J. 3d: Fellesfarten u etter kollisjonen er 0,1 m/s. Tapet i mekanisk energi ved marihønekollisjonen: Endret 24. april 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Du har gjort 3c riktig, atxo. Energien til ett proton er 1,11E-6 J, to proton har da samlet energi på 2,2E-6 J. 3d: Fellesfarten u etter kollisjonen er 0,1 m/s. Tapet i mekanisk energi ved marihønekollisjonen: Et spørsmål, hvordan kom du fram til marihønens fart før kollisjonen? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Beklager et latterlig sent svar, fikk nettopp en mail av en som lurte på det samme fordi han trengte oppgaven til en eksamensside. I fasiten har de skrevet "Vi tenker oss at støtet mellom marihønene er sentralt og at den ene hadde farten v=0,2 m/s før kollisjonen. Vi ser bort fra impulsen fra andre krefter enn støtkreftene i den tiden kollisjonen pågår. Da er den samlede bevegelsesmengden bevart." Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Endret 20. mai 2010 av Saond Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Ja faen altså , kom oppi fy2 eksamen, og jeg som hadde håppet på kjemi 2. Ja , ja , jeg får vel satse på å få 3 Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Ja faen altså , kom oppi fy2 eksamen, og jeg som hadde håppet på kjemi 2. Ja , ja , jeg får vel satse på å få 3 Håpet du faktisk på KJ2-eksamen? Men ikke vær redd, bare å regne så mange oppgaver som du makter, så blir det resultater! Endret 21. mai 2010 av Saond Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Ja faen altså , kom oppi fy2 eksamen, og jeg som hadde håppet på kjemi 2. Ja , ja , jeg får vel satse på å få 3 Håpet du faktisk på KJ2-eksamen? Men ikke vær redd, bare å regne så mange oppgaver som du makter, så blir det resultater! hva, kjemi 2 er mye lettere i forhold til fysikk 2 , det er bare 4-5 formler som man må huske , beherske enkel matematikk og kunne mye teori om hva som skjer når stoffer reagerer. Behersker man dette , så er det faktisk ikke vanskelig å få 5 =) . Men fysikk derimot F####d Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Ja faen altså , kom oppi fy2 eksamen, og jeg som hadde håppet på kjemi 2. Ja , ja , jeg får vel satse på å få 3 Håpet du faktisk på KJ2-eksamen? Men ikke vær redd, bare å regne så mange oppgaver som du makter, så blir det resultater! hva, kjemi 2 er mye lettere i forhold til fysikk 2 , det er bare 4-5 formler som man må huske , beherske enkel matematikk og kunne mye teori om hva som skjer når stoffer reagerer. Behersker man dette , så er det faktisk ikke vanskelig å få 5 =) . Men fysikk derimot F####d Sant nok, men er så j*vli uinteressert i faget, derfor blir det så vanskelig å huske noe som helst kjemi for meg :!: FY2 er faktisk mitt vanskeligste realfag, men likevel det jeg gjør det best på, takket være interessen. Lenke til kommentar
bartimeus25 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Ja faen altså , kom oppi fy2 eksamen, og jeg som hadde håppet på kjemi 2. Ja , ja , jeg får vel satse på å få 3 Håpet du faktisk på KJ2-eksamen? Men ikke vær redd, bare å regne så mange oppgaver som du makter, så blir det resultater! hva, kjemi 2 er mye lettere i forhold til fysikk 2 , det er bare 4-5 formler som man må huske , beherske enkel matematikk og kunne mye teori om hva som skjer når stoffer reagerer. Behersker man dette , så er det faktisk ikke vanskelig å få 5 =) . Men fysikk derimot F####d Sant nok, men er så j*vli uinteressert i faget, derfor blir det så vanskelig å huske noe som helst kjemi for meg :!: FY2 er faktisk mitt vanskeligste realfag, men likevel det jeg gjør det best på, takket være interessen. Hva eksamener kom du oppi utenom fysikk 2? Jeg kom oppi Matte R2 Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Njet problem, tentamen er gjort unna og den gikk strøken :!: Er trukket opp til eksamen, så er bare å bite tenna sammen enda en gang Edit: Noen flere her som er trukket opp til FY2-eksamen? Ja faen altså , kom oppi fy2 eksamen, og jeg som hadde håppet på kjemi 2. Ja , ja , jeg får vel satse på å få 3 Håpet du faktisk på KJ2-eksamen? Men ikke vær redd, bare å regne så mange oppgaver som du makter, så blir det resultater! hva, kjemi 2 er mye lettere i forhold til fysikk 2 , det er bare 4-5 formler som man må huske , beherske enkel matematikk og kunne mye teori om hva som skjer når stoffer reagerer. Behersker man dette , så er det faktisk ikke vanskelig å få 5 =) . Men fysikk derimot F####d Sant nok, men er så j*vli uinteressert i faget, derfor blir det så vanskelig å huske noe som helst kjemi for meg :!: FY2 er faktisk mitt vanskeligste realfag, men likevel det jeg gjør det best på, takket være interessen. Hva eksamener kom du oppi utenom fysikk 2? Jeg kom oppi Matte R2 Matematikk S2!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå