colocolo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 hei alle sammen er ny her ! jeg har litt problemer med serveren.. driver å setter opp en win2k server. jeg luere på om, det er mulig å gi brukerene mindre rettigheter når de logger på? .. at de ikke for lov til å forandre bagrunnsbilde og forandre på desktopen i det hele tatt ???? klient maskinene er win xp. er det policy jeg må sette opp? eller kan dette gjøres via script? og det andre er om man må sette opp DNS på serveren? det er kun internett uten internett.. det har vi ikke behov for... Men som jeg skjønner så må jeg sette opp en eller annen type for DNS hvis jeg skal ha policy ???? :o Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Sett opp active driectory, der kan du strippe brukern for endel. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du trenger ikke å sette opp active dir. hvis du bare skal sette begrensninger på vanlige brukere. Og du må ikke sette opp DNS, men hvis du skal ha noe som helst kommunikasjon med andre maskiner, må du sette det opp. Hvis du bruker AD, må du ha en eksisterende DNS server, eller du kan installere DNS server samtidig som du innstallerer AD (w2k gjør automatisk hvis ikke den finner noen DNS). Bruker du internett som på en vanlig pc, er det bare å enten bruke DHCP eller sette en fast adresse, med tilhørende DNS adresser. Ang. rettigheter, så bruker du Group Policy (finnes under Administrative Tools - Group Policy). Hvis den ikke er der, kjør mmc.exe og legg til Group Policy snap-in. Her har du en rekke alternativer å sette rettigheter på. GP er egentlig tiltenkt bruk sammen med AD, men det fungerer fint stand-alone og, men da blir alle rettighetene lokale (de gjelder kun på den maskinen GP er satt opp på). Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ja eller Group Policy, regner med at det ikke er en server med mange brukere...da er vel GP best egne som xcomii sier:) Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Under group policy ifnner du masse som har med tillatelser til brukerne å gjøre. Råder deg til å ikke endre for mange policies på engang, fordi det lett kan gå i surr! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå