Yawa Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 I en organisasjon er det ett styre (Forman, Nestformann, Sekretær, Kasserer, Styremedlem, Vara). Disse har jeg satt opp i en egen tabell med ett tildelt ID'nr fra 1 -8 (2 styremedlemmer og 2 vara) Så har jeg en tabell med absolutt alle medlemmene hvor jeg har en styre_id-kolonne hvor de som sitter i styret har fått tildelt sin ID. Tabellene joines sammen. Det som er nå, er at jeg ønsker å få til en funksjon som gjør at jeg kan velge en ny formann ut ifra en dropdown liste for eksempel. At det somskjer da er at den nåværende mister sin ID og at den blir overført til den nye. Grunnen til dette er så jeg slipper å gå inn på siden i etterkant å endre oversikten. Så den oppdaerer seg da automatisk. Noen som vet hvordan jeg får til noe slikt? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 update medlem set styre_id = null where styre_id = (select styre_id from styre where role = 'formann'); update medlem set styre_id = (select styre_id from styre where role = 'formann') where medlem_id = [whoever is selected ...] Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) så kjappt og greit ut. skal se om jeg får satt det ut i livet... Takk for svar Endret 18. april 2010 av Yawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå