Gå til innhold

Optage den lyd der kommer ud af højttalerne.

Anbefalte innlegg

Davs.

Jeg har et, for mig irreterende problem. på min gamle Computer ca. 5 år gammel, har jeg et soundblaster live lydkort i, og jeg har den mulighed at jeg kan optage den lyd som kommer ud af højttalerne. Altså det jeg mener er at jeg kan vælge en kanal på lydkortet der giver mig mulighed for at optage den lyd som pt er på maskine, så hvis jeg høre en sang via nettet, kan jeg optage lyden jeg høre.

På min maskine på arbejdet, kan jeg gøre det samme, det er en dell maskine med indbygget lydkort, som høre med til hovedkortet (bundkortet).

Denne form for optage mulighed, som på min gamle maskine hedder (what you here) har jeg altid kunne finde på stort set alle maskine jeg har rodet med.

Her kommer det.

på min nye maskine (ca. 3 år gammel) dell med indbygget lydkort, kan jeg ikke få denne fuktion, der er ikke noget valg, kun line in, og to stk. mic in, at vælge i mellem. Dette er den første maskine jeg har oplevet at man ikke kan optage den lyd man høre.

Det jeg vil høre om er om nogen ved om det er sådan at man ikke på denne maskine kan optage den lid man høre, eller er det bare sådan at jeg har glemt at installere en driver.

Håber nogen ved noget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruger normalt Cool edit pro til at optage med, og når jeg vil have optaget den lyd som man høre skal ned i højre hjørne og klikke på lyd ikonet, og inde i den vælge indstillinger > egenskaber og der vælge indspilning. Derefter skal jeg hakke af for den port jeg vil bruge.

Her kan jeg på den nye maskine kun vælge mellem "line in" og to mic". Men på alle andre maskine findes der også en der hedder (på min gamle maskine) "what you here" kan ikke huske hvad den hedder på andre maskine.

Denne skal jeg altid vælge for at kunne optage lyden i Cool Edit pro, og også i andre programmer jeg har prøvet.

Det er inde i lyden jeg mangler den valg mulighed.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

På nyere maskiner tar man vel utgangspunkt i at lyden skal tas opp direkte med streamen på de som har tillatt det.

Tipper det har noe med piratkopiering å gjøre at de fjerne slike muligheter.

Ta opp lyd fra nettet, ja....hvilke lyder?

Raima radio (versjon 1.46 er siste freeware versjon) har opptagsmulighet hvor opptaket lagres som mp3 fil.

Ellers er det ulike youtube downloader programmer som tar opp lyd og film fra ulike youtube og lignende.

Lenke til kommentar

Løsning er fundet.

Det jeg har kunne finde så skulle den manglede optage "what you here" eller "Stereo mix" kan det vist også hede, have noget med at pladebrancen har på-duttet Sigma at man ikke skal kunne gøre dette.

Men løsningen er enkel, da der er tale om software problem og ikke hardware.

Der forlægge to løsninger:

1. Du henter LG Sigman software driver Her: http://aic.lgservice.com/SWLDATA/KRSWL000/KRSWL000013/KRSWL000013825-b1-a1.zip og installere disse på maskine, og du kan nu optage stremming lyd fra nettet, eller "what you here" - "Stereo mix".

2. Denne er meget enkel. Du tager et stik med han i begge ender, forbinder output med indput porten og vupti, nu kan du optage lyden som man høre.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...