Bone Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei! Håper dere kan hjelpe meg litt! Hvilket program er det beste programmet for å få me, myself and I til å spille samtidig!? Med andre ord; jeg spiller inn litt bakgrunn med gitar, og spiller solo/vokal etterpå, for så å mikse det sammen til en låt som jeg kan lagre (helst) til .mp3? Har vært borti og testet SoundForge, men er det noe annet som passer bedre til mitt bruk? På forhånd, Hjertlig takk for svar! Med vennlig hilsen Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 ..ingen som har noe forslag? Mulig jeg også uttrykte meg litt uklart, eller kanskje ikke i hele tatt, men, om det er SoundForge dere synes er best, og ikke noen andre, så fortell meg gjerne det! Mvh Bone Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hei Bone. Å jo da,det finnes mange muligheter. :smile: Selv bruker jeg Cakewal Sonar,som er meget bra.Den er beregnet for å kombinere både Midi og audio,mulighetene er nesten ubegrensede med sonar. Men jeg vet ikke helt om det er det du er på jakt ettet,cakewalk har også en versjon (noe forenklet) som er beregnet mest for gitar og vocal (har aldrig prøvd denne) som heter guitar studio. Du har jo også steinberg cubase,som jo også er meget bra (går vel faktisk for å være best) men noe dyrt. Cakewalk.com Steinberg.net Lykke til. :wink: Mvh Helge Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 [til Stoned] Takk for svar! Det jeg er ute etter, er å plugge inn Gitaren (via en Line6 PAD) i Inngangen på Lydkortet (eller Audigy Platinum -delen), så det blir vel mest .wav redigering, går jeg utifra! Og med tanke på Vokal, så mente jeg ikke at jeg selv skulle synge, men også spille på gitar de tonene Vokalisten synger! (..er rett og slett en elendig sanger..) hehe.. Har ikke hørt om noen av programmene, bortsett fra SoundForge jeg, så jeg vet ikke helt om det er disse du nevner jeg er ute etter!? Er det det? (har du vært borti SoundForge?) ..men, mitt bruk er som sagt; Inn med gitaren, og sette flere (.wav?)-stykker sammen til en liten sang.. Og "redigerina" er vel mest til for å få stykkene/riffene til å "begynne likt", når jeg setter dem sammen! mvh Bone Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du har jo også steinberg cubase,som jo også er meget bra (går vel faktisk for å være best) Ja, Cubase går jo for å være "best", men personlig mener jeg at Cakewalk Sonar den absolutt beste multitrackeren. :smile: Hvorfor Cubase skulle være så mye bedre enn Sonar, Logic, og Digital Performer, har enda ingen klart å forklare meg... :wink: Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Har ikke hørt om noen av programmene, bortsett fra SoundForge jeg, så jeg vet ikke helt om det er disse du nevner jeg er uteetter!? Er det det? (har du vært borti SoundForge?) Det du trenger er et såkalt "multitrack"-program som kan ta opp og spille av mer enn en wav-fil samtidig. SoundForge er jo beregnet til redigering, og ville absolutt ikke være mitt førstevalg når jeg spiller inn musikk. Med Sonar, Cubase, Logic, etc, så kan du ha f.eks. et spor for hvert instrument og bruke så mange spor som du bare gidder. Vil du ha en billig multitracker, så kjøp bladet Computer Music på Narvesen. De har laget sin egen gratis sequenser/multitracker som funker veldig bra. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 [til Moskus / Stoned] Høres ut som det kanskje er Cakewal Sonar jeg trenger! Finnes det noen hjemmeside jeg kan se på? Prøvde google-søk, men fikk bare frem et par Franske sider.. og det hjelper desverre ikke meg noe særlig.. Lite spørsmåø til -jeg er ikke så flink til dette her- men, er det ikke "redigering" som i SoundForge jeg skal ha da? For det er jo på en måte å redigere jeg skal.. Eller er det kanskje ikke det? Jeg skal spille inn, og sette sammen, og "lagre som (.mp3)" Takk igjen! Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Yo :smile: Enig med deg der moskus,sonar er best,men det er nok en smaksak noen liker mora andre dattera,er det ikke det de sier Så var det den fransken,pfy å pfy vole vo vokoshe eller no sånt Prøv disse siden du Cakewalk.com da finner du Sonar Steinberg.net da finner du Cubase Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hvis du skal spille sammen med deg selv, er ikke soundforge det beste valget, fordi det i utgangspunktet jobber med ett og ett spor. Hvis du liker produkter fra Sonic foundry, kan du prøve Vegas. Ellers fungerer sikkert både Cakewalk og Cubase minst like bra. Da kan du jo legge på trommer og bass fra lydkortet (MIDI) også. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Å en annen ting kremt host hatchjo dc++ søke søke Lykke til. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 hehe.. *kremt,kremt* Tusen Takk for hjelpsome svar! med Vennlig hilsen Bone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå