PatSharpX Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da skulle vi hatt straffe også, dommeren må jo være konsekvent og legge seg på en list som gjeller begge lagene... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Da skulle vi hatt straffe også, dommeren må jo være konsekvent og legge seg på en list som gjeller begge lagene... Farlig spill er indirekte frispark, også innenfor sekstenmeteren. Et indirekte frispark tildeles motstanderne hvis en spiller, etter dommerens skjønn: • spiller på en måte som ansees som farlig Straffespark er kun etter det som ville gitt direkte frispark. Endret 18. april 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 En hoppende tofotstakling er gult kort uansett om man treffer noen eller ei. Og rødt om man treffer direkte. At han traff i etterkant har ikke særlig med saken å gjøre. C. Ronaldo fikk vel direkte rødt kort for en hoppende tofotstakling som ikke var i nærheten av noen for en del sesonger siden. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da skulle vi hatt straffe også, dommeren må jo være konsekvent og legge seg på en list som gjeller begge lagene... Han var konsekvent under pari begge veier, så det var ikke så farlig. Amankwah kommer til å bli en flott spiller når han får litt mer erfaring. Forhåpentligvis tar han ikke livet av noen før han finner roen, har vært to kamper på rad hvor han har en heller merkelig form for kampsport-utførelse når det blir hett rundt øra. Men syntes det fungerte bra med det nykomponerte stopperparet vårt. Nå er jo Bakke ute i neste kamp, spørs om Jaiteh da kommer inn eller Austin trekkes frem. Guntveit syntes jeg gjorde en solid jobb i dag. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Han var konsekvent under pari begge veier, så det var ikke så farlig. Amankwah kommer til å bli en flott spiller når han får litt mer erfaring. Forhåpentligvis tar han ikke livet av noen før han finner roen, har vært to kamper på rad hvor han har en heller merkelig form for kampsport-utførelse når det blir hett rundt øra. Men syntes det fungerte bra med det nykomponerte stopperparet vårt. Nå er jo Bakke ute i neste kamp, spørs om Jaiteh da kommer inn eller Austin trekkes frem. Guntveit syntes jeg gjorde en solid jobb i dag. Både ganske enig med deg og sitter med et ønske om at vedkommende som slang innvandringskommentarer leser et par av navnene i innlegget ditt! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da skulle vi hatt straffe også, dommeren må jo være konsekvent og legge seg på en list som gjeller begge lagene... Farlig spill er indirekte frispark, også innenfor sekstenmeteren. Et indirekte frispark tildeles motstanderne hvis en spiller, etter dommerens skjønn: • spiller på en måte som ansees som farlig Straffespark er kun etter det som ville gitt direkte frispark. Så jo Shelton tok seg til hodet etter situasjonen, så jeg vil si det var straffe. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Han var konsekvent under pari begge veier, så det var ikke så farlig. Amankwah kommer til å bli en flott spiller når han får litt mer erfaring. Forhåpentligvis tar han ikke livet av noen før han finner roen, har vært to kamper på rad hvor han har en heller merkelig form for kampsport-utførelse når det blir hett rundt øra. Men syntes det fungerte bra med det nykomponerte stopperparet vårt. Nå er jo Bakke ute i neste kamp, spørs om Jaiteh da kommer inn eller Austin trekkes frem. Guntveit syntes jeg gjorde en solid jobb i dag. Både ganske enig med deg og sitter med et ønske om at vedkommende som slang innvandringskommentarer leser et par av navnene i innlegget ditt! At Vålerenga hovedsaklig er bygget opp av innvandrere kan du ikke nekte for Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Du mener at mesteparten ikke er født og oppvokst i Norge? Lenke til kommentar
markusgs Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Mener kommentatorene forrige kamp sa at Vålerenga er laget med færrest utlendinger i stallen, så hvis det stemmer, har du et forklaringsproblem. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 I Brann teller vi vel islendinger som vest-bergensere, og da er det nok vi som har færrest. Sorry. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Mener kommentatorene forrige kamp sa at Vålerenga er laget med færrest utlendinger i stallen, så hvis det stemmer, har du et forklaringsproblem. Det stemmer, men noen har visst vanskelig for å se noen født og oppvokst i groruddalen som norske hvis foreldrene eller besteforeldrene deres ikke var norske. Moa gikk jo f.eks i samme klasse som Bjørnar Holmvik på Bjerke VGS. De eneste utlendingene på VIF er Hirschfeld, Fuenmayor, Bojan, og Luton Shelton. Til sammenligning har brann Sævarsson, Bjarnason, Austin, Einarsson, Jaiteh og Guastavino. (Og Amankwah og El Fakiri hvis vi teller alle med utenlandske navn som utlendinger, selvsagt). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Linderud VGS FS. Bjerke er tidenes dummeste navnebytte. Sånn btw Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hadde helt glemt at den het Linderud VGS før. Jeg begynte ikke på videregående før 2002, og bodde lenge i canada før det. Hehe, men jeg har undervist på Linderud skole, da! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Min dom over Brannspillerne: Håkon Opdal Stødig, noen flotte redninger og en av lagets beste. Holdt oss inne i kampen de gangene VIF klarte å manøvrere rundt potethullene og Amanankwah. Scorer nok ekstra høyt av at jeg ikke fikk med meg noe som visstnok var en stor keepertabbe. ★★★★ Birkir Sævarsson Like ustabil som vulkanene på Island. Eksploderer i det ene tilfellet for å komme seg mesterlig fri på kanten, men når innlegget slås er det som asken fra Eyjafjallajökull, det er ikke lett å vite hvor det havner. Enorm motor i den lille karen, nesten like enorm som prestasjonen å ikke score på sin gedigne dobbeltsjanse. ★★★ Yaw Amankwah Farlig god både fremover og bakover, og med farlig kan man også nevne hans kampsport-lignende inngripen på slutten hvor det gikk litt hett rundt øra hans. Han gjorde det samme mot RBK og man kan undres på om han faktisk forsøker å sparke hodet av motspilleren. Litt mer erfaring og vi har med ett en klassestopper, beste spilleren i den bakre firer. ★★★★ Rudolph Austin Tilbake i midftorsvaret og det fungerte bra. Litt for ivrig til tider og skaper unødvendige frispark, han ser jo så jævlig skummel ut at han heller kunne stirret motstanderen ihjel fremfor å hekte dem et sekund for sent. Bjarnason var ikke savnet i denne kampen. ★★★ Bjørnar Holmvik Som sin kollega på den andre backplassen, noe ujevn affære dette her. Flink til å være med fremover, Brann var obs på å utnytte rommene som kom på siden ettersom VIF spilte diamantformasjon. Den ble godt slipt av kantspillet. Herlig skudd før utligning, men ellers bruker han litt for mye tid på innleggene sine. Det er lov å slå på første-touch. ★★★ Petter V. Moen Enten har du gått deg vill, eller så har Steinar Nilsen noen merkelige taktiske disposisjoner, for hva i alle dager gjør du på høyrekanten i nok en kamp? Så ikke så mye til deg, men du jobber jo som alltid godt. Men det ble først skikkelig sving når du forsvant ut og Huseklepp overtok på kanten. ★★★ Eirik Bakke Er det bare meg, eller kjedet du deg utpå åkeren Bakke? Ansiktsuttrykket var ikke oppløftende og det jo lov å prøve å rette opp igjen når noen slår tunnel på deg, men der laffet du som om du var på søndagstur med svigermor. Det holder ikke, det er du som skal lede oss inn i denne krigen og vi vet du kan bedre. ★★ Cato Guntveit Bunnsolid, skapte god balanse på midtbanen. Gjør det enkelt, slår pasninger man i det minste vet kommer frem, og på den måten mistet vi ikke ballen like fort som har vært vanen i det siste. Trygt og godt. ★★★ Eirik Mjelde Vel, du var jo utpå der, men du var ikke så synlig som ellers. Men det jeg så av deg var jo bra, du holder et godt tak i den høyrekanten. ★★★ Guastavino Seriøst Gus, er du desperat og singel? Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd du var i et intimt forhold med den ballen der, her ødela ego-tendensene dessverre flere gode angrep. Noen gi den mannen en klem og litt oppmerksomhet, så går det nok bedre til neste kamp. ★★ Erik Huseklepp Jeg begynte å lure på om du i det hele tatt var på banen Huse. Så med ett forsvant du ut på høyreekanten og jeg vil gjerne skrive at du eksploderte som en viss vulkan, men har jo alt brukt opp den sammenligningen på Birkir. Uansett, veldig bra i nesten hele 2. omgang, du drukner jo helt som spiss på et lag som satser på innlegg. Da hører du bedre hjemme på kanten og du viste klasse. Fint å se du kan finte østlendinger på ræv selv i en åker. ★★★★ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hadde helt glemt at den het Linderud VGS før. Jeg begynte ikke på videregående før 2002, og bodde lenge i canada før det. Hehe, men jeg har undervist på Linderud skole, da! Nå går vi langt ut på viddene her, men jeg gikk på fotballinja på Linderud VGS i 1 år, 2 år på Bjerke. Eller muligens omvendt . Trinnet over Holmvik og Moa. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Synes PVM hadde gode innlegg og var hele tiden en trussel. Ellers hadde Huseklepp en god corner og skjønner ikke helt hvorfor PVM som har slått gode dødballer til nå skal slutte å slå de fra sin side. Synes og det er rart at det ikke er han som tar frisparkene utenfor boksen. Ser ikke at han kunne gjort så mye annerledes i pasningsspillet, selv om han hadde en grov pasningsfeil eller to. Ble vel heller ikke satt i noen skuddsituasjoner, så da har vi vel oppsummert det meste av PVM i denne kampen. Er ikke noe særlig å trekke for, men gjorde ikke så mye i denne kampen og fikk heller ikke noen målpoeng. Støtter derfor hans karakter her... Opdal synes jeg du er alt for snill med. Det var vel kun en uheldig Moa som ikke fikk stokket beina som gjør at tabben ikke fikk konsekvenser... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 PVM er vel ansett som bedre å ha i boksen på en corner enn hva Huseklepp er. Vet ikke helt hvilken rolle PVM har der, men skulle ikke forundre meg om han ofte venter på retur for potensielt langskudd. Huseklepp legger gode cornere, men det er ikke så mye trussel å finne der inne sett bort fra Yaw. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 PVM er vel ansett som bedre å ha i boksen på en corner enn hva Huseklepp er. Vet ikke helt hvilken rolle PVM har der, men skulle ikke forundre meg om han ofte venter på retur for potensielt langskudd. Huseklepp legger gode cornere, men det er ikke så mye trussel å finne der inne sett bort fra Yaw. nja, han har nå ikke vært noe særlig på cornerne i år. Og det er jo ett av PVM's spesialfelt. Synes Huseklepp har gjort det slik at vi mister ett angrepsvåpen ved cornere...Dessuten har jo PVM slått gode cornere fra høyre. Hvorfor slutte med det som virker? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Virker og virker. Vi har vel sikkert scoret på mindre enn 5 cornere siden PVM kom til klubben for 5 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå