Gå til innhold

Kamptråd - Brann vs Vålerenga

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, så ufattelig deilig med et forløsende mål på slutten. Vi fortjente virkelig det. Synes spillet var bra i dag, og det er lett å se hvor det skorter. Alle jobber bra også Det er bare opp til enten noen geniale grep fra Nilsen eller en smart signering, så tror jeg vi er et godt TL-lag.

Lenke til kommentar

En hoppende tofotstakling er gult kort uansett om man treffer noen eller ei. Og rødt om man treffer direkte. At han traff i etterkant har ikke særlig med saken å gjøre.

Uansett, stort spill i 2. omgang, nå satt det virkelig. Sævarsson tråkker til og motbeviser meg, men det er så mye rart og klomsete fra han også. Tror han trenger å spille på høyt tenningsnivå!

Alt i alt, fornøyd med kampen.

Lenke til kommentar

Tullball med gult/rødt kort. *snip*

Elaborate

Han som ble takla kræsjer omtrent i bakbeina til Strandberg, i tillegg han hadde heller ikke ballen med seg, den lå bak ham. Hadde Strandberg vært et sekund senere med den første taklinga derimot, hadde det blitt stygt, men knottene var for lengst borte.

Husk at det er min mening. :)

Lenke til kommentar

Sævarsson har en finte og det er det. Slå og løp. Samme som jeg hadde i mine glansdager, men det funker som regel greit med den vanvittige farten og den gode motoren. Men det ble merkbart bedre når vi fikk en Huse over på kanten til å slå innleggene i stedet.

Ellers må jeg si det er dårlig gjort av VIF å stille med Supermann i mål, dommeren var ganske så dårlig men så snill at han sørget for å være det jevnt mot begge lag og jeg må si dette var en kjempekamp som kun manglet en siste scoring. Brann klart best, Enga med englevakter som dessverre ikke ble satt på bakken grunnet støv og alt i alt har jeg fått en trosinnssprøyting av det sjeldne. Brann kan spille fotball og nå må SIF få føle vår vrede :)

Lenke til kommentar

En hoppende tofotstakling er gult kort uansett om man treffer noen eller ei. Og rødt om man treffer direkte. At han traff i etterkant har ikke særlig med saken å gjøre.

Er da ikke gult når han springer inn i en liggende Strandberg.

Lenke til kommentar

Jeg tror bare Supermann er sur på deg fordi du misbruker ham som avatar.

Hvis Brann fortsetter med denne angrepsviljen, bør dere pelle dere oppover på tabellen! Enga har sjelden hatt så mye trøkk mot seg i år, iallefall av det jeg har sett.

Lenke til kommentar

Du leser tydeligvis ikke hva jeg sier? Les IGJEN. Spesielt setning 1, 2 og 3.

Lenke til kommentar

Fy faen så flaut. vi ligger med 10 mann inne i egen 5-meter i 85 minutter. "offensive", "norges barcelona" det er værste pisset jeg har hørt noen sinne. ELENDIG coaching av martin andresen. tenk å la moa få spille hele kampen når han er så ræva

Lenke til kommentar

Jeg leser hva du sier og det er ingen vits i å fyre seg opp slik.

Strandberg prøvde å nå ballen, når den ikke og blir sprunget inn i når han ligger der. Frispark, kanskje. Gult kort, nei.

Lenke til kommentar

Føttene vendes bort lenge før han er i nærheten av spilleren, problemet er at han kløner det til etter taklinga og det at han ikke klarer å treffe ballen.

Endret av Mark00z
Lenke til kommentar

Strandberg prøvde å nå ballen, når den ikke og blir sprunget inn i når han ligger der. Frispark, kanskje. Gult kort, nei.

Hoppenede tofotstakling er kort uansett om du treffer mann, ball eller luft. Og rødt om du treffer mann. Det går under "voldsomt spill" i regelboka.

Lenke til kommentar

Hoppenede tofotstakling er kort uansett om du treffer mann, ball eller luft. Og rødt om du treffer mann. Det går under "voldsomt spill" i regelboka.

Da skulle vi også hatt straffe i den situasjonen som jeg nevnte over.

Lenke til kommentar

Da får du gjerne finne frem den regelen til meg.

Lenke til kommentar

Strandberg går jo inn med knottene først, når han da totalt bommer så sparker han i Haugsdal etterpå...

Lenke til kommentar
Norske bemerkninger og vurderinger:

Ved vurdering av hva som regnes som uforsiktig, hensynsløs eller handling med unødig kraft kan

det være en rettesnor for dommerne å ha klar for seg de mulige avgjørelser/beslutninger og

klassisfi seringer:

- korrekt takling uten avblåsning

- uforsiktig handling : frispark tildeles

- hensynsløs handling: muligheten til å tildele gult kort for usportslig opptreden i tillegg blir mer

sannsynlig

- unødig mye kraft øker sannsynligheten for å utsette motstander for fare og blir alvorlig brudd

på spillereglene med rødt kort som konsekvens.

- Dommeren må ta hensyn til:

- Elementer av hensikt eller eventuelt overlagt handling (gjerne at spiller ikke tar hensyn til

motstanderens sikkerhet)

- Farten til angriperens handlig/intensitet

- Tackelerns mulighet til å spille ballen

- Utsettes motstanderens sikkerhet for fare?

Dette er en oversikt over hva som går fra "ikke frispark" til "rødt kort" av vurderinger når det gjelder taklinger. Legg merke til at det er kraften, hensynsløsheten osv som kommenteres her. Ikke om man er på ballen først eller ei.

http://www.fotball.no/Documents/PDF/2009/NFF/spilleregler_11er_fotball.pdf?epslanguage=en

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Da får du gjerne finne frem den regelen til meg.

Kverulerende trønder, du vet at det var et klart gult kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...