Latias Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 VS Tippeligaen 18-04-2010 Kl. 20:00 @ Brann Stadion Vises på: ---------------------------------------------------- På papiret er dette et toppoppgjør, men på tabellen er situasjonen en helt annen. Brann bør vinne for å komme seg ut av nedrykksstriden, mens VIF har lyst på tre poeng før topplagene Rosenborg og Aalesund møtes på mandag. Men som så ofte før i disse kampene, pleier tabellposisjon å ha lite og si for kampforløpet. På de siste fire oppgjørene har det vært veldig tett mellom lagene og det er kun scoret syv mål. Allikevel er ofte kampene mellom Vålerenga og Brann underholdene og fartsfylte. For Bergenspublikummet blir det gjensyn med gamle, lojale slitere som Bengt Sæternes og Martin Andresen (som manager denne gangen). Svein Oddvar Moen fra Haugesund skal blåse i fløyta på en bane som er 70 % ødelagt og ligner veldig på en potetåker. Etter kampen burde man kanskje spørre seg selv om det ikke er på tide å legge kunstgress. Vålerenga og Brann har møtt hverandre 76 ganger tidligere, og står med nesten likt antall seiere. Brann har én kamps overtak i totalstatistikken, men Vålerenga kan altså utligne overtaket med seier i Bergen søndag. I Bergen har Brann et litt større overtak over Vålerenga, men Vålerenga vant siste oppgjør. 2-1 til Vålerenga ble resultatet i fjor høst, da Luton Shelton og Bengt Sæternes scoret målene for Vålerenga. På 21 innbyrdes oppgjør siden år 2000 (cup, serie og Royal League), har Vålerenga vunnet ni ganger, Brann åtte og fire kamper har endt uavgjort. BRANN Det vil seg ikke for hjemmelaget. Etter seks serierunder ligger man helt nede på en 15. plass, kun bedre enn tabelljumbo Hønefoss. Med hele 16 innslupne mål, er man også nest dårligst defensivt. Forsvaret er ganske svekket, mens Opdal ikke er på sitt beste i mål. Når man i tillegg kun scorer halvparten av det man slipper inn, sier det seg selv at det ikke blir mange poeng. Den eneste seieren så langt har kommet mot Sandefjord, og det er for dårlig med tanke på hvilke lag de har møtt. Mulig lagoppstilling: Opdal Sævarsson - Amankwah - Bjarnason - Holmvik Guastavino - Austin - Bakke - Moen Mjelde - Huseklepp VÅLERENGA For Vålerenga er situasjonen mye bedre. Etter seks kamper, ligger man på en fin 5. plass. Oslo-laget har gjort unna flere knalltøffe kamper og alt sett under ett, ligger de solid an på tabellen. Med kun sju baklengs, hvor fem av dem faktisk kom i en og samme kamp, er laget blant de beste defensivt. Vålerenga satser ungt, og har lykkes godt med det denne sesongen. Fellah, Singh, Strandberg, Nordvik og Moa har alle spilt ganske godt, i tillegg til midtbanegeneralen og kaptein Hæstad. Sistnevnte må sees opp for, ellers får Brann-laget kjørt seg ordentlig. Offensivt har man kun scoret ett mål mer enn Brann, men på grunn av det solide forsvaret (med unntak av Start-kampen), har det blitt hele 11 poeng så langt. Ballen er rund og de spiller på bortebane, men det burde likevel bli tre poeng. Mulig lagoppstilling: Hirschfeld dos Santos - Muri - Strandberg - Nordvik Fellah - Hæstad - Singh - Berre Abdellaoue - Shelton Tips: 1-3 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Tråden er nå så godt det lar seg gjøre synlig i både VIF- og Brann-forumet . Lenke til kommentar
markusgs Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Brann har et ekstremt press på seg, hvis de taper denne kampen fortsetter vel det voldsomme rabalderet rundt klubben. Derfor frykter jeg at Brann går ut i 100 og presser Enga voldsomt, håper bare Enga klarer å demme opp for dette. Som den trofaste supporteren jeg er, tror jeg allikevel at Enga vinner. Tipper 3-1 til Enga, den siste scoringa kommer veldig sent og dreper kampen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Dette går skikkelig i dass for Brann, det er jeg 100% sikker på. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Dette må nå laget klare, litt mer målfarlig nå så sender vi VIF hjem og kan selv få trua litt tilbake. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 For første gang denne sesongen har jeg en ordentlig bra følelse før kamp. Tror virkelig vi kan spille ut VIF i dag. Så får folk heller trekke frem dette innlegget og halshugge meg etter et evt. 0-3-resultat. Lenke til kommentar
jackoksen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Som klansmann er jeg spent på kveldens oppgjør, og grunnen er at Brann "må" vinne denne kampen. Dette kan være negativt for Enga om Brann klarer å omgjøre energien til god fotball. Det kan også være positivt for Enga om Brann presser hardt siden Moa, Shelton og Fellah er raske kontringssterke spillere. Det beste hadde vært om Enga klarer å holde på ballen og spille rundt frustrerte Brannspillere, da tror jeg Brann får vanskeligheter med å holde seg konsentrert... Uansett blir det her nervepirrende. Håper Vålerenga får en tidlig scoring som tar piffen ut av det ustbile Brann laget. Gøy på landet blir det åkke som Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Det beste hadde vært om Enga klarer å holde på ballen og spille rundt frustrerte Brannspillere, da tror jeg Brann får vanskeligheter med å holde seg konsentrert... 70 % av banen er jo ødelagt, dvs. at den sikkert er ujevn i tillegg. Blir tøft for begge lag, og tviler litt på at det blir så lett å holde ballen i laget for store deler av kampen. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Forresten pussig hvor lite følelse det er rundt denne kampen i forhold til forventningene jeg hadde rundt Brann-VIF for noen år siden. Da så jeg på det som et hatoppgjør, men etter at VIF's supporterskare har blitt så liten er de akkurat som et helt vanlig, kjipt lag... Det er ikke mange oppgjør på Stadion igjen som virker spesielle, og det er synd! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg prøver å holde nervene i sjakk her med Led Zeppelin på full guffe på anlegget, men funker ikke helt. Merker jeg er ordentlig nervøs! Gleder meg veldig til kampen nå, skulle gjerne vært i Bergen, men det får bli til neste år. Tror det kan bli en gjev kamp, med tanke på at Brann må nesten vinne og Brann er jo ikke ett dårlig lag, hvert fall ikke på papiret og jeg tror de kan skjerpe seg i dag. Men jeg tror og håper på en VIF seier gitt. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 For pokker Nilsen! En mann i din stilling må da lære noe av kampene vi spiller! Guntveit sentralt og PVM på høyre?!?!?! Er det så vanskelig å velge det som har virket bra? Du kunne f.eks mønstret dette laget: Haugsdal-Bakke-Mjelde-PVM Gustav-Huseklepp Hvorfor gjør du dette Steinar? Har dette virket bra liksom? Skjønner du ikke dette? Dette lover ikke godt for tiden fremover . Nå kan jo Guntveit motbevise meg sentralt, men dette lover ikke bra. Men Steinar, PVM på høyre? 1.du har Haugsdal 2.PVM har vært glitrende på venstre og var sammen med bakeren helt sentral i vår gode periode mot Molde og hadde assist mot Sandefjord. 3.Mjelde har ikke imponert på venstre. 4.Mot RBK var PVM nesten utelukkende og jobbet defensivt. Er dette planen din i kampene vi spiller Steinar? Er ikke litt av poenget at PVM skal kunne bidra offensivt og være medvirkende der? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Det at TV2 skriver opp laget på den måten, betyr ikke det at Brann kommer til å stille på den måten. For alt vi vet kan det hende at Moen starter på venstre, med Mjelde på høyre. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det at TV2 skriver opp laget på den måten, betyr ikke det at Brann kommer til å stille på den måten. For alt vi vet kan det hende at Moen starter på venstre, med Mjelde på høyre. www.brann.no da? De burde jo ha nok innside-info til å få laget riktig. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Hvorfor starter ikke Strandberg? Gutten har storspilt så langt i år. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Det at TV2 skriver opp laget på den måten, betyr ikke det at Brann kommer til å stille på den måten. For alt vi vet kan det hende at Moen starter på venstre, med Mjelde på høyre. Nja, Holmvik var på samme side som Mjelde, så noe annet vil være rart. Men det store fokuset er jo på at han ikke bruker høyrekanter når vi faktisk har det(Haugsdal) og at han bruker Guntveit. Stoppere er førsteprioritet. Definitivt. Sammen med en playmaker som kan erstatter Gylfi. Den der filosofien de har der oppe med skal noen inn, så må noen ut er det bare å glemme med en gang! Vi må ha inn en ekstra spiller ved sommervinduet. Guntveit og Gylfi åpner opp to plasser, så da kan vi bare erstatte de...Det er bare snakk om en ekstra spiller i stallen. Kan ikke være så vanskelig... +for Gustav og Huseklepp på topp Endret 18. april 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Holmvik. Æsj. Liker alltid og være opptimistisk, men har en dårlig feeling om kampen desverre Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Men hvorfor tar ikke PVM corneren? det der er rimelig på trynet. Huseklepp har ikke tatt EN god corner i år! Holmvik. Æsj. Liker alltid og være opptimistisk, men har en dårlig feeling om kampen desverre Holmvik har jo vært bunnsolid i år! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Snytt for frispark på 0-0 ... Endret 18. april 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Men hvor f... er forsvarsspillet? Det er jo fullstendig latterlig! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Fellah er i sitt livs form for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå