inoxx Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Sitat fra en oppsyns man:Det er ikke lov til å ha mer enn 5 skudd i et magasin og at militær våpen er det uansett ikke lov å jakte med. Så det eneste stedet du kan bruke en slik er på skyte bane. Lenke til kommentar
Venruki Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Sitat fra en oppsyns man:Det er ikke lov til å ha mer enn 5 skudd i et magasin og at militær våpen er det uansett ikke lov å jakte med. Så det eneste stedet du kan bruke en slik er på skyte bane. Eller hvis vi får en sånn reality tv som er på gta 3 , der man skal skyte hverandre ned :-? 8) Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ser ikke akkurat poenget i aa gaa paa jakt med et militaert vaapen heller da Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg hørte om en som gikk på rypejakt med avsagd hagle... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 En kamerat har Steyr AUG, kosta ca 20 000. Plombert FullAuto selvfølgelig, men det er det jo bare å fjerne Ikke at onkel blå blir så veldig happy da men. Den skyter helt krem! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 En kamerat har Steyr AUG, kosta ca 20 000. Plombert FullAuto selvfølgelig, men det er det jo bare å fjerne Ikke at onkel blå blir så veldig happy da men.Den skyter helt krem! Har du bilde av den? :] Lenke til kommentar
inoxx Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg hørte om en som gikk på rypejakt med avsagd hagle... :o Det er vel det mest døfødte du kan gjøre. Hagle er et shock våpen. Det vil si: Det kommer så mange hagel og treffer et dyr på en gang at hele nerve systemet kolapser. Og for at det skal skje kan den ikke være avsagd for da går alle kulene til vær sin side. Så min konklusjon er at den personen kom bare hjem med luft Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Norge begynner å bli mer og mere likt Usa hehe anarki! vaapen til alle osv osv tenk om en liten gutt som nettopp har hatt konf og er klassen mobbe offer får tak i denn ass! :S Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 En .223 er ikke så vanskelig å få tillatelse å kjøpe da. Er vel halvauto og da er det intet problem å få det godkjent hos purken. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Maa ha tilknytning til praktisk skyting aa vaere aktiv der da...er vel ikke alle klubbene som driver med / har bane til det . Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Maa ha tilknytning til praktisk skyting aa vaere aktiv der da...er vel ikke alle klubbene som driver med / har bane til det . Må ikke det for å kjøpe en semi .223 Bare tatt jegerprøven og søke hos purken som 22cal Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hva som 22cal , det er jo ikke det samme som .223 Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hva som 22cal , det er jo ikke det samme som .223 Veit ikke alt det tekniske, men du kan kjøpe .223 med godkjent 22cal halvauto våpen. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hva som 22cal , det er jo ikke det samme som .223 Veit ikke alt det tekniske, men du kan kjøpe .223 med godkjent 22cal halvauto våpen. Hm var litt rart det da..saa du kan kjoepe Colt AR for eksempel med vanlig jegerproeve ?? Vel ikke at det gjoer meg noe . Lenke til kommentar
allyse Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hm var litt rart det da..saa du kan kjoepe Colt AR for eksempel med vanlig jegerproeve ?? Vel ikke at det gjoer meg noe . Det veit jeg ikke, men veit om noen som har kjøpt en .223 halv- auto rifle med bare jegerprøve. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Forskjellen er om våpenet er å betrakte som såkalt militærvåpen eller om det faktisk kan brukes til jakt. Jeg har selv et Marlin 995SS halvautomatisk gevær i .22LR som er registrert til "småviltjakt." Et "plombert" militært våpen (dvs. kan bare skyte på halvautomat) er ikke så forferdelig vanskelig å få lisens til. Litt avhengig av det lokale politikontoret kan det hende du klarer deg med jegerprøven, men i utgangspunktet skal du ha en lovlig grunn til å anskaffe et våpen før du får det. Det nytter ikke å skrive "Kjøre ut på dynga og pepre løs på gamle bilvrak e.l." i "bruksområde" rubrikken på søknadsblanketten. Men for å få lisens på et fullt fungerende automatgevær (som det sannsynligvis er snakk om her) må du virkelig ha orden i skapet! Da nytter det ikke med en ukes kveldskurs i å se forskjell på elg og grevling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå