Suppelars2k Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=8670730 Dette kan UMULIG være lovlig? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kommer helt an på hvordan den skal selges, om selger krever polititillatelse for å selge den til deg er det lovlig. I Norge er det SVÆRT strenge regler på kjøp/salg av våpen som er automatiske, da disse i Norge kun er tillatt til konkurranseskyting ol, & ikke lovlige i jaktsammenheng. Er vel stor sannsynlighet for at det hele bare er tull!? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Kommer helt an på hvordan den skal selges, om selger krever polititillatelse for å selge den til deg er det lovlig. I Norge er det SVÆRT strenge regler på kjøp/salg av våpen som er automatiske, da disse i Norge kun er tillatt til konkurranseskyting ol, & ikke lovlige i jaktsammenheng. Er vel stor sannsynlighet for at det hele bare er tull!? Vel da ligger han tynt an for det er bydd 23.000 på den... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Tja, selger sier det er lovlig. Men spør du meg er 23000,- litt drøyt. Kjøper man heller en jaktrifle... Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Finner du denne varen mistenkelig eller støtende, vennligst informer QXLs kundeservice Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Såvidt jeg vet er det lovlig, men du må vanligvis være snut eller karrieremilitær for å få en slik "praktisk skyting" lisens. Hadde jeg hatt noe mer enn "bare" jaktlisensen min hadde jeg nok vurdert å legge inn et bud på denne hadde det ikke vært for prisen, da. Treogtyve laken for et SG551 er litt i høyeste laget for meg. Og for de som lurer, så er SiG SG550-serien regnet som noe av det ypperste innen håndvåpen i verden i dag, og slik (sveitsisk) kvalitet er jo vanligvis ikke helt billig. Det er forresten ulovlig å gå på jakt med et slikt våpen. Selv om .223 Remington (5.56 NATO, eller 5.7mm som sveitserne kaller det) er lovlig kaliber til f.eks. rådyrjakt. Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jakte på elg og hjort med automatvåpen virker ganske dumt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det er ingen bud på den. Er vel heller få som er på utkikk etter noe slikt (som har lov til å kjøpe den). Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det faktum at den samme modellen fåes ny fra Rekyl.no for 18 900,- har vel også litt å si. Den fra Rekyl.no er dog den "sivile" modellen som bare er halvautomatisk. Om den på QXL faktisk er den "militære" modellen med 3-skudds salve og full auto står det ingenting om. Dette kunne muligens forklart prisforskjellen. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jakte på elg og hjort med automatvåpen virker ganske dumt. Kanskje derfor det ikke er lovlig i Norge Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hørt om noen luringer som har reist på reinsjakt med AG-3 ja.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ekke det sånn gunner som det er i CS? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ekke det sånn gunner som det er i CS? oh yes... kan starte en egen liten krig med den der Lenke til kommentar
Venruki Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hørt om noen luringer som har reist på reinsjakt med AG-3 ja.. Tror ikke de skal spise dyret etterpå da, den greia der skyter jo dyret i filler! :-? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Hørt om noen luringer som har reist på reinsjakt med AG-3 ja.. Tror ikke de skal spise dyret etterpå da, den greia der skyter jo dyret i filler! :-? Disse gutta jakter ikke fordi de er sultne :wink: Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Tror ikke de skal spise dyret etterpå da, den greia der skyter jo dyret i filler! :-? Er vel kanskje ikke snakk om mer enn et, velplassert skudd i lungene, for de som jakter seriøst!? Så om våpenet heter AG-3 eller er en helt "standard" .308 rifle, så har vel ikke det noe å si!? Vil ikke få noen forskjell i kraft fra våpen til våpen, så lenge vi snakker samme kaliber... (kommer jo sef an på hvilket "dyr" vi snakker om, en god idè å ikke reise på ekornjakt med .308 ) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 De tøffe gutta bruker m60 på ekornjakt de Lenke til kommentar
Venruki Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ja, det var akkuratt ekorn jeg tenkte på :-? Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Den på cs er vel en Sieg 552 Commando?? Så også en SPAS 12 for vel et halvt år siden.. gikk for 12500 spenn. Og SPAS 12-hagler er vel ikke lovlig?? :o Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 http://rekyl.no/swissarms/552comm.html <--Sånn :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå