The Beatles Boy Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei, jeg har tenkt og starte med Longboard, men jeg trenger hjelp. Det jeg er på utkikk etter er ett brett jeg kan kjøre fort med. Ett brett som kjører fort ved ett dytt. Jeg lurer på om det er slik med Longboard, jeg har Waveboard og ett ripstik ( ) Jeg har hørt om dette med pumping, det ligner veldig på det man gjør med Waveboard, noe jeg har god erfaring med. Er det, det samme? Er Longboard noe man kan ta ett dytt med og kjøre lange strektninger? Eller må man stoppe og sparke som på skateboard? Jeg trenger virkelig hjelp? Er det verdt de 2200 pengene det koster ? Takk for svar. :-) Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Longboard er definitivt verdt pengene ! Selv kjører jeg ett Loaded Dervish flex 2. De fleste, hvis ikke alle longboard er det lett å kjøre fort med, men skal du virkelig kjøre fort (som i lange nedover bakker du tenker på?) er det lurt med ett stabilt brett. Men hvor langt du kommer med ett spark varierer jo veldig på hvor mye kraft du legger i frasparket, friksjon mot bakken, hjul osv. Men i alle situasjoner jeg kan tenke meg vil et longboard komme lenger enn ett skateboard. Vær dog forberedt på slitte sko! før du lærer deg sliding til å stoppe / senke farten med sliter du skoene i en vanvittig fart! Lenke til kommentar
The Beatles Boy Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Takk for svar Jeg har bestilt meg et Loaded Dervish flex 1 :-) Jeg kan ikke vente til jeg får brettet, men jeg får ikke med griptape, noe jeg trenger? Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 du får ikke med griptape? bestilte du uten griptape? Men hvordan man påfører grip-tape har jeg ingen idè om, fins sikkert noen guider Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det er bare å gå på den lokale skatesjappa. De gjør det. Lenke til kommentar
arctic1 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Du sliter nok med å "pumpe" på et longboard siden akselavstanden er så stor. Men så er det jo ikke det du skal gjøre på et slikt brett. Du skal sparke opp fart og stå og se kul ut nedover gata, ikke sant Grip tape fungerer som klistremerker. Du kjøper en lengde, drar av baksiden og ruller ut på brettet. Deretter tar du en (gammel) stanley-kniv av metall og rubber den på kanten av brettet/grip tape'en til du får en slitt "knekk" på grip tape'en på kanten av brettet. Deretter kutter du rundt brettet med kniven og fjerner det som henger utenfor. Da får du en fin kant. Easy peasy... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er klargrip på Loadeds brett (i tillegg til litt vanlig på det nye Tan Tien), så ingen fare der. Lenke til kommentar
Perrix Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Nice nice, hvordan var brettet da? vurderer å kjøpe et selv jeg. kjørte for første gang i overigår, kom vist utfor en speed wobble og knakk tåa og div.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå