Stoic Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei alle sammen! Lurer litt på 3 måneders oppsigelse av leilighet etc. Husleien her forfaller den 20. hver måned. Er det slik at dersom jeg sier opp før husleien forfaller, vil oppsigelsestiden vare fra 20 april til 20 juni? At april regnes som første måned, og juni som siste. Takker for svar. Lenke til kommentar
kriny Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Som regel løper oppsigelsestiden fra den 1. i neste måned. Sier du opp nå, vil oppsigelsestiden vare fra 1.mai til 1.august. Ofte står det noe om dette i husleiekontrakten. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Takker for svar. Har da ett oppfølgningsspørsmål. Jeg leier denne leiligheten med min samboer. Dersom vi finner noen som kan flytte inn og ta over leiligheten, la oss si den 1 juni, kan utleier nekte på dette og forlange at vi må bo/betale frem til 1. august? Eller kan han sette opp ny kontrakt med de før vår tid utløper. Lenke til kommentar
M-G Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hvis dere finner nye leieboere som er klare til å ta over så burde det ikke være noe i veien for at dere kan løses fra avtalen før tiden, med mindre huseieren er totalt urimelig. Skader vel eventuelt ikke å sjekke opp dette med huseier på forhånd. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Nok ett oppfølgningsspørsmål. Mange spørsmål her Blir oppsigelsestiden annerledes når man betaler forskuddsvis? Eller det samme? Lenke til kommentar
M-G Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Forskuddsvis betaling har ingenting å si for oppsigelsestiden, de fleste husleier er basert på forskuddsvis betaling. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå