Turk Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg skulle kjøpe meg ram. Da jeg fant noe gunstig, stod det -funker ikke med BX- Hva betyr det?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 BX hovedkortbrikkene til Intel er basert på 100MHz rambrikker. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Du kan trygt bruke PC133-brikker også. Bruker slike brikker sammen med en Pentium 2 med 66 MHz FSB, og det går fint. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 bx er et chipset til slot1 prosessorer om jeg ikke husker feil, enten så finner du ut om du har bx ved å bruke aida eller så kan du kjøpe ram der dette ikke står Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 bx er et chipset til slot1 prosessorer om jeg ikke husker feil, enten så finner du ut om du har bx ved å bruke aida eller så kan du kjøpe ram der dette ikke står Jepp, BX er chipsettet på hovedkortet. Jeg har slikt chipset i en maskin her. Hvorfor noen typer SD-RAM ikke kan brukes på BX-chipset vet jeg ikke. Har totalt hatt 5 forskjellige SD-RAM brikker på hovedkortet mitt og alle har fungert. Om jeg bare har vært heldig og truffet på brikker som støttes av BX eller om "ikke støttet av BX" er hombug vet jeg ikke men tror du skal satse på ram som er støttet av chipsettet hvis du skal kjøpe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 133 MHz rambrikker kan føre til ustabiliteter i systemet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Nei da, dem er bakoverkompitable og kjører på den bussen som hk kjører :-) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Nei da, dem er bakoverkompitable og kjører på den bussen som hk kjører :-) Jepop. Flere av brikkene jeg har kjørt på mitt hovedkort har vært godkjent for 133MHz. De blir bare underklokket til 100MHz (eller i mitt tilfelle, 66MHz). Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Lyd, lydkort, høyttalere, musikk??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå