gitarerik Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Heisann! Jeg driver en form for resultatservice for forskjellige idretter på internett som tar i bruk PHP/MySQL-sider. Sidene er bygd opp slik at det er kun fila som definerer tilkoblinga til MySQL-databasen (connect.php) som er forskjellig fra hvert arrangement. For hvert arrangement så lager jeg en ny database i MySQL, samt laster opp nye sider til webserveren. Sånn som det fungerer nå, så må jeg laste opp alle sidene. Så hvis jeg har for eksempel 10 arrangement liggende ute, så er det 10 kopier av alle sidene (bare at de ligger i forskjellige kataloger). Som nevnt så er det bare connect.php-fila som endrer seg, så jeg lurer på om det er mulig for gjenbruk av de øvrige sidene? Slik at jeg kun trenger å laste opp connect.php-siden for hvert arrangement. Hvis jeg for eksempel gjør en endring på sidene, så må jeg laste opp ny versjon av sidene for hvert arrangement som har vært. Ved en slags gjenbruk av sidene som jeg tenker, så hadde jeg blitt kvitt det. Er det jeg tenker mulig? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå