Gå til innhold

Hjelp! MÅ til England

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må komme meg til England iløpet av den første delen av neste uke. Reiser med utgangspunkt i Trondheim, men skjønner at jeg må ned til Oslo for å komme meg noe sted.

Har prøvd å sjekke ut busser til København fra Oslo og deretter Hamburg, men det er så vanskelig (og på tysk!)

Noen som har noen tips til en reiserute vi kan velge? Vi er to stk som reiser med begrenset budsjett! Hadde gjerne kunnet tenkt oss å ta Esbjerg-Harwich ferja men den er utsolgt. Hook of Holland-Harwich er også aktuell, men har noen tips til hvordan komme seg dit?

Vi har også prøvd å finne ut av billett fra Oslo til London med Euroline, men den ser utsolgt ut. Noen som vet om det fortsatt går an å få tak i billetter hvis man drar dit? Tenker spesielt på avgangen lørdag.

Tusen takk på forhånd!

(PS! Spiller ingen rolle hvor i England vi havner hen!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da beklager jeg, fant DirectFerries.no som sa at det var en rute. Er det lenge siden de kuttet ut disse rutene?

Husker ikke detaljene, men så veldig lenge siden er det ikke.

Det har vært diskutert å starte opp igjen. Litt av problemet er vistnok at en trenger mer enn en havn i Norge for å få det til å lønne seg, eksempelvis Bergen og Stavanger, men da går en mellom norske havner og må dermed har norskregistrert skip.

Lenke til kommentar

Newcastle-ruta ble kuttet ut i september 2008.

Jeg har et besøk fra England nå som egentlig skulel fly hjem. Det har vært litt av et styr å finne alternativ reiserute, så og si ingen ting går direkte. Eurolines har bussruter mellom Oslo og London, men det er utsolgt til neste uke...

Vi endte opp med å bestille ferge mellom Oslo og Køben, nattbuss (med to bytter) fra Køben til Amsterdam, ferge fra Amsterdam til Newcastle og til slutt buss til London. Det går riktignok ferge fra Esbjerg som noen nevnte, men også den var utsolgt i lang tid fremover.

Ellers går det også tog til London (Eurostar) fra flere ulike byer. Der var det stort sett knalldyre billetter igjen, og i følge nettsidene må man enten få billetten tilsendt i posteten (!) eller hente den på en av hovedstasjonene. Som ikke var en av de hun ville reise fra. Tullesystem.

Menneh - dette er jo i seneste laget for å tipse deg, kvantefysikk. Kom du deg av gårde?

Endret av pingting
Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Tusen takk for alle råd. Vi kom oss i vei til slutt.

Tok buss Trondheim-Oslo. Fikk bestilt billetter København-Paris i luka i Oslo. Tilbrakte en natt i Oslo og dro videre til Køben der vi også tilbrakte en natt. Tok så bussen til Paris via Hamburg, tilbrakte dagen i Paris og så nattbuss til London via ferja Calais-Dover.

Tok fire dager, men vi kom oss fram til slutt. Inkludert overnatting og mat kostet det oss rundt 2500 kroner hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...