Kasp Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Hei, En venn av meg klarte å åpne en link i en av disse spammailene på Facebook og hadde ikke antivirus på maskinen sin. Det som nå skjer er at rett etter velkomstskjermen til Windows vises, og man egentlig skulle sett skrivebordet, så ser han bare noe omtrentlig lik dette bildet. Har prøvd å åpne task manager og kjør med hurtigtaster, men ingenting skjer. Alt som vises er kun det bildet jeg linket til. Søkte på nettet etter instruksjoner for hvordan man kan fjerne dette, men alle guidene krever at det er mulig å bruke avinstalleringsfunksjonen, noe som følgelig ikke går da det eneste man ser er dette bildet. Har prøvd å starte maskinen i sikkerhetsmodus, men det fungerer også dårlig. Mulig det kan fungere å bruke sikkerhetsmodus med kun kommandolinje, men har ikke peiling på hvordan jeg kan avinstallere et program på den måten. Håper det er noen her inne som har tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette for ham, eller eventuelt redde filer på maskinen før han formaterer den. Takker for all hjelp. :-) Endret 17. april 2010 av Kasp Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei Hvis du har en maskin i nærheten så last ned alle programmene som er listet opp i guiden ( linket øverst i signaturen min) og legg de på en minnepenn Når dere starter opp maskinne trykk F8 hele tia til den spørr om dere vil starte i sikkerhets modus, gjør det og kjør så mye av guiden som mulig Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Flott, det skal jeg be han prøve. Rapporterer tilbake her hvis det ikke går. Endret 17. april 2010 av Kasp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå