Gjest FidusLidus Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Dette er situasjonen: Jente A: Jeg har holdt på litt med en jente: vi hadde one night stand og tok deretter et par korte kafébesøk. vi har sendt noen sms også, men ikke så voldsomt. til å begynne med var hun kjærlig og søt, nå er hun nok litt kaldere - men vi har avtalt å møtes igjen. Hun er spesiell og fin, og jeg kunne godt tenke meg å satse mer på henne, men er litt i tvil om hva hun egentlig tenker. Sist vi møttes, kysset vi. Jente B: Vi møttes tilfeldig og har holdt kontakten litt, og hun virker rimelig keen. Jeg tror jeg kan "score" med henne i kveld/i morgen. I så fall blir det nok bare et engangstilfelle, for jeg tviler på om hun er noe å satse på videre. spørsmålet mitt er egentlig: jeg er jo ikke sammen med jente A, vi har strengt tatt bare ligget sammen og så hatt litt kontakt i etterkant. Men jeg håper nok at det kan være noe mer i gjære. Men er det da galt å møte jente B nå? Er det taktisk dumt overfor jente A (ja, det tror jeg)? Er det umoralsk? Synspunkter? Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Det er taktisk riktig ovenfor Jente A å være liit "kald" tilbake, og forske på Jente B. Såfremt du klarer å holde disse omgangskretsene adskilt. Du er ikke gift med Jente A og har ingen forpliktelser i det hele tatt. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Du er ikke bundet av noe forhold, men ønsker du å satse videre med jente A (noe du gir inntrykk av at du ønsker), så gjør du ikke noe med jente B. Nå skriver du at jente A har blitt litt kaldere i det siste, så er du sikker på at det er noe å satse på da? Hvis du er sikker på det og at du ønsker det selv også, så lar du som sagt jente B være. Ønsker du og heller satse på jente B, så gjør du det, men lar da jente A være. Det er umoralsk av deg å prøve og score på jente B med mindre du gjør det klart for hun at du ikke er ute etter noe mer enn å rulte litt i halmen med a. Lenke til kommentar
Gjest FidusLidus Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 takk for svar! RoXx: ja, det tenker jeg også... A og B vanker i helt ulike kretser, så slik sett er det rimelig trygt. Vil ikke ha dårlig samvittighet overfor A, og vil heller ikke ødelegge sjansene overfor henne. Samtidig vil jeg ikke la være å boltre meg med B hvis anledningen nå byr seg. Goldshoten: håper jente A bare er av det lite meddelsomme slaget, evt. at jeg klarer å vinne interessen hennes når vi møtes neste gang. Men føler meg litt skuffet, og det er egentlig noe av grunnen til at jeg kunne tenke meg en one night stand i kveld/morgen. Jada, er klar over at jeg må gjøre intensjonene tydelige overfor jente B (hvis jeg nå treffer henne), vil jo ikke såre noen. Men snart er det vorspiel. Får se hva det blir til... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 For alt du vet så er det ikke sikkert at det blir noe mer med jente A enn det allerede er. Fortsett og date begge som om du bare skulle ha datet en av dem til du vet noe mer sikkert. Lenke til kommentar
Bas04 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Altså, hvis du har lyst til satse på A, så tror jeg det er et dårlig trekk å ligge med ei annen. Dette kan fort gi blandene signaler og sette deg i player-båsen mange jenter holder seg unna og frykter, at du er useriøs osv. Dessuten vil du jo såre B, dersom det skulle vise se at hun liker dg litt mer enn som kun en sexpartner. Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Beklager å måtte si det, hold deg til det jeg sa i post nr 2. Å ha sex med jenta B vil mest sannsynlig høyne dine aksjer hos jente A. Jenter sin merkelige logikk er at de vil ha det som er ettertraktet, og det faktum at du hadde "snublet" i salaten og peiset over Jente B vil ikke forandre interessen til Jente A , heller motsatt. Såfremt du ikke har lagt ifram saken til jenta A at du vil bli sammen med henne direkte. Da forandrer saken seg radikalt og vil gå på tillitsbrudd, uansett så vil jenta A bare få økt interesse men føle seg såret. Kan forøvrig legge til at dette er uavhengig av utseende til Jente B fordi det har med konkuranseinstinktet til jenter å gjøre. Endret 17. april 2010 av RoXx Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jenter sin merkelige logikk er at de vil ha det som er ettertraktet, og det faktum at du hadde "snublet" i salaten og peiset over Jente B vil ikke forandre interessen til Jente A , heller motsatt. read & learn. Jenter tenker motsatt av oss gutter. Gutter har "erfaring", jenter er "løse". Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Må de to vite om hverandre? Lenke til kommentar
Bas04 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Beklager å måtte si det, hold deg til det jeg sa i post nr 2. Å ha sex med jenta B vil mest sannsynlig høyne dine aksjer hos jente A. Jenter sin merkelige logikk er at de vil ha det som er ettertraktet, og det faktum at du hadde "snublet" i salaten og peiset over Jente B vil ikke forandre interessen til Jente A , heller motsatt. Såfremt du ikke har lagt ifram saken til jenta A at du vil bli sammen med henne direkte. Da forandrer saken seg radikalt og vil gå på tillitsbrudd, uansett så vil jenta A bare få økt interesse men føle seg såret. Kan forøvrig legge til at dette er uavhengig av utseende til Jente B fordi det har med konkuranseinstinktet til jenter å gjøre. Dette er jo relativt helt ut på jordet. Det er klart jente A vil få mer interesse (les: bli sjalu), men det skaper jo mye fremtidig drama og sårede følelser. Jeg tror TS kan fremstille seg selv som ettertraktet uten å nødvendigvis måtte ligge med noen andre. Jenter vil kanskje ha det som er ettratraket men ikke gutter som ligger med andre, når han og jente a driver på.. Lenke til kommentar
Madebyme Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Vel, i og med at jeg er jente selv kan jeg jo svare med hva jeg mener. Hvis du virkelig ønsker noe mer med Jente A, burde du ikke gjøre noe med Jente B. Sant nok har du ingen forpliktelser, men jenter kan være ganske sur hvis vi finner ut av sånne "ting". Ville nok bare latt Jente B, ikke være noe Jente B i det heletatt, hvis du skjønner? Lenke til kommentar
Gjest FidusLidus Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Takker for svar. Jeg ser det er litt ulike meninger ute og går, og det er fint at vi har fått en ekspertuttalelse (fra Madebyme). Kan gi en liten oppdatering. Akkurat nå sitter jeg med en lett hodepine og lurer på om jeg bare burde holdt meg hjemme i går. Jeg vet at man kan få litt angst etter fylla uten at det egentlig er noen grunn for det, men jeg mistenker at angstfølelsen jeg har nå er berettiget. I går var jeg først på et ganske kult utested, deretter på et slags nachspiel i et slitent kollektiv til fem-seks. Jeg møtte aldri jente B, og sov alene i natt. Jente B er foreløpig ute av bildet. So far so good, sant? Problemet er imidlertid dette: På nachspielet begynte jeg å rote med først en jente og så en annen. Hun første var ganske digg, egentlig, og tro meg: Det var en svært sexy foranledning til at vi kysset (uten at jeg vil gå i detaljer - kanskje hun leser dette). Men det ble ikke noe mer enn det. Hun andre jeg rotet med, kan vi kalle jente C. Hun var nok ganske interessert i meg, mens jeg var ganske tilbaketrukket. Likevel ble det litt flørting og roting, og hun gav meg nummeret sitt. Jeg har ikke sendt henne noen melding ennå, og jeg tenker heller ikke å gjøre det med det første. Det viser seg nemlig at hun og jente A er venninner. Så nå frykter jeg at jente A og jente C begynner å snakke sammen i studentkantinen e.l. og finner ut at de har truffet en og samme gutt og at han har prøvd seg på begge. Så nå tenker jeg at jeg er fucked i forhold til både jente A og jente C. Eller overreagerer jeg? Kan det være at RoXx har rett, og at de BEGGE blir mer interessert? Jeg tar det i alle fall for gitt at jeg ikke bør tenke på å gjøre noen framstøt overfor jente C fra i går? Lenke til kommentar
Gjest FidusLidus Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 ...og hvis noen har noen oppmuntrende ord, tar jeg dem gjerne imot. Jeg plages litt akkurat nå. at jeg ENNÅ ikke har lært: ikke drikk deg for full, da mister man bare kontrollen og gjør ting man angrer på. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Kan du ikke bare vente og se da? Lenke til kommentar
Alfrid Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg snur litt på det: ville du likt at jente A "boltret" seg med gutt B? Lenke til kommentar
Gjest ABCDEF... Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Aksjene høynes ikke ved at du ligger med to forskjellige jenter og de får vite om det. Du er sikkert en bra fyr, gjennomtenkt. Vil nødvendigvis ikke såre A. Men litt på jordet, det er du. Og hva er greien? Hvis du liker A, kan du ikke bare være ærlig med henne. Si at du liker henne? Blir for dumt å flakse rundt etter andre alternativ fordi hun kanskje ikke er så gira lengre. Kan hende hun tenker det samme om deg (du sender i hvert fall ikke ut andre signaler sånn som du holder på), og så går det rett i vasken pga. en ond sirkel av usikkerhet. Og C?! Hvis du fremdeles setter A høyere... glem C sånn helt fullstendig. Og ikke bare enn så lenge. Må du hele tiden ha en back-up-plan da? Og hvis B ikke er noe å satse på, la henne være i fred. Tror egentlig at hvis A, B og C hadde lest dette - heisålenge! Er forskjell på jenter da - men stort sett - hvis de ser etter noe annet enn litt moro bare, da spiller det liten rolle at du ser bra ut og er en hyggelig fyr om du har vært bortpå hele alfabetet. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Feilpost... Endret 18. april 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Gjest FidusLidus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Aksjene høynes ikke ved at du ligger med to forskjellige jenter og de får vite om det. Du er sikkert en bra fyr, gjennomtenkt. Vil nødvendigvis ikke såre A. Men litt på jordet, det er du. Og hva er greien? Hvis du liker A, kan du ikke bare være ærlig med henne. Si at du liker henne? Blir for dumt å flakse rundt etter andre alternativ fordi hun kanskje ikke er så gira lengre. Kan hende hun tenker det samme om deg (du sender i hvert fall ikke ut andre signaler sånn som du holder på), og så går det rett i vasken pga. en ond sirkel av usikkerhet. joa, ser poenget... jeg liker A, jeg. Får se hva som skjer når jeg ringer henne til helgen. Og C?! Hvis du fremdeles setter A høyere... glem C sånn helt fullstendig. Og ikke bare enn så lenge. Må du hele tiden ha en back-up-plan da? Og hvis B ikke er noe å satse på, la henne være i fred. Okey, da går B og C i glemmeboken... men tipper jeg vil treffe begge på skolen, da. så spennende det kan bli Tror jeg føler Snartenkts råd og venter og ser. takk for alle kommentarer og svar!!! Er en rimelig lei, men dessverre ganske klassisk, situasjon dette her. Men det går vel bra til slutt Lenke til kommentar
Bas04 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hva med å slutte å rote rundt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå