Simpfan Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg har kjøpt meg en htc hd2. Er stor fornøyd, men den sluker kontankortet mitt. Hva gjør jeg? Har deaktivert alt av automatisk synkronisering av email, youtube, facebook og alt sånn. Men noen ganger så kombler den seg til Telenor internett uten at jeg gjør noe. Har jo på det trådløse nettverket, det bruker jeg, men vil ikke bruke telenor internett fra mobilen. Det er dyrt og unødvendig. Hvordan deaktiverer jeg slik at telefonen aldri kobler seg på Telenor internett? Jeg vil kun bruke trådløs tilkobling, om den da slås av så skal den da ikke være på nett. Har merket mange ganger når jeg slår på trådløs tilkobling, så kobler den seg på Telenor internett også. Dette er irriterende og dyrt. Håper moen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
cral Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Fjern innstillingene for Telenor internett. Finner den ikke apn'en så kommer du ikke på nett... Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 HD2 (og alle andre telefoner med Windows Mobile) slår av WiFi og går over til mobilnett når telefonen går i dvale. Hver gang du slår av skjermen så vil WiFi bli slått av og all data går over mobilnettet. Skal du sperre helt så må du gjøre som cral skriver og fjerne oppsettet for mobilt internett på telefonen. Da vil ikke telefonen finne mobilnettet og heller ikke kunne bruke noe penger. Da vil du aldri ha muligheten til å lese VG på bussen eller laste ned mail på hytta. Programmer som bruker nett på HD2 er også værmelding, aksjekurser, osv, så det er jo mulig at det er noen av disse som fremdeles står på autosync. Ellers kan du selvfølgelig selge HD2 og kjøpe deg en haug av påfyllingskort til kontantkortet ditt ;-) Lenke til kommentar
Simpfan Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Hvordan fjerner jeg det mobile oppesettet på mobilen da? har prøvd alt. Jeg vil ikke bruke den på nett andre steder enn der det e rwifi, så passer bra om jeg kan deaktivere det helt. Lenke til kommentar
Simpfan Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Fant ut fra andre som hjalp meg at man kan bruke programmet NoData. man installerer det, og deaktiverer det man vil som bruker nettet. Dette fungerer perfekt og anbefales høyt. Hvis man da vil aktivere det igjen, så er det bare å starte programmet og vips så kan du aktivere det igjen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå