TheLover Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei! Jeg lurte på hvordan jeg kan fjerne alle undersidene på hjemmesiden min fra søkemotorer, mens jeg har bare forsiden der. Dårlig forklart, men dere skjønner nok hva jeg mener Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Hvis du kan litt html, kan du gå inn i de enkelte sidene (eller den siden som styrer undersiden) og legge til <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, FOLLOW"> blant de andre metataggene. Så kan du adde de ulike sidene til søkemotorene igjen, så forsvinner de i løpet av 1 dag til 6 måneder. Den eneste siden du ikke legger til den metataggen i er på forsiden din! Endret 17. april 2010 av abrj Lenke til kommentar
TheLover Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Må jeg legge inn den koden i alle undersidene? Det er snakk om 90-100 sider... Finnes ingen enklere måte? Lenke til kommentar
TheLover Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Okei, har hørt om robots.txt før, men ikke skjønt helt. Kan jeg lage en tekstfil i Notepad som inneholder denne: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, FOLLOW"> , lagre den som robots.txt, og publisere via ftp rett på rooten? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Du lager en tekstfil med navnet robots.txt som må ligge i roten på domenet. Den kan f.eks se slik ut: User-agent: * Disallow: /folder1/ Da skal alle søkemotorer ikke indeksere det som finnes i mappen folder1. Les mer f.eks. her eller lenken i mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
TheLover Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Okei, takker Men hva skal jeg skrive der mappenavnene skal inn? Mange av sidene ligger sammen med index'fila rett i selve servermappa? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Det står på sidene jeg lenket til... Disallow: /filnavn.html Lenke til kommentar
TheLover Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Hei igjen! Nå har jeg satt meg ned å prøvd å legge inn koden. Bruker One, og når jeg limer inn koden i .htaccess kommer jeg ikke inn på siden.. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
aommundsen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hei igjen! Nå har jeg satt meg ned å prøvd å legge inn koden. Bruker One, og når jeg limer inn koden i .htaccess kommer jeg ikke inn på siden.. Hva skal jeg gjøre? Du må ikke legge inn dette i .htaccess, men som skrevet av andre i denne tråden, må du opprette en fil som heter robots.txt, den kan så inneholde følgende: User-agent: * Disallow: /mappenavn/ Disallow: /filnavn.html «mappenavn» erstatter du med navnet på mappen du ønsker å eksludere fra søkemotorene, dette vil da fortelle søkemotorene at alle sider som ligger i denne mappa og undermapper i denne, ikke skal indekseres. «filnavn.html» bytter du ut med filnavnet på filer som ligger på roten av hjemmesideområdet ditt og som du ønsker å eksludere fra å bli indeksert av søkemotorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå