Gravizt Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Driver og leter etter et par lærhansker i type andre verdenskrig SS Genaral hansker. Er da veldig tynne og relativt stramme hansker. Noen som har noen forslag? Endret 17. april 2010 av ttt Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Ta turen ut fra soverommet ditt, til en hanskebutikk, så finner du definitivt det du leter etter. Butikker fører ikke bare en hanske, vet du Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Siden det var Hugo Boss som designet uniformene til tyskeren under andre verdenskrig kan det være at Boss fortsatt har noe med ca lignende design, om de var veldig spesielle da. Jeg husker ikke helt hvordan de hanskene så ut atm. Men hvordan du beskriver det så høres det ut som ganske standard skinnhansker og da er det nok ikke vist å lete etter noen fra Hugo Boss. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. april 2010 Rapporter Del Skrevet 19. april 2010 Slikt er vanskelig å få tak i. Hanskemoten har endret seg en del de siste 60 årene. Men på et subtilt nivå. For at de skal være trange, må de være sydd på en måte hvor skinnet er minst mulig klippet i og delt opp. Skinnet på være elastisk. Men formen tror jeg er mer avgjørende. For at den skal holde seg stram, må den være stram rundt håndleddet. Og jeg mener å huske fra forskjellige bilder at de hadde ganske lange håndledd på hanskene sine. Det hjelper ikke å ha trang hanske, hvis den er løs rundt håndleddet. Jeg sier ikke at det er umulig å få tak i. Men det vanligste folk kjøper av hansker nå er slike som er veldig korte. Disse er som regel festet med knapp inni håndflaten, og derfor føles de ikke stramme inni hånden, men bare rundt fingrene. Jeg har slike hansker selv, og skulle gjerne hatt noen strammere. Av den typen at skinnet ikke blir rynkete. At de ser så stramme ut at skinnet får en gjevn overflate. Lenke til kommentar
Gravizt Skrevet 27. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. april 2010 ER mer eller mindre vanlige lærhansker jeg leter etter ja. Finnes det en hanskebutikk i sør trønderlag? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. april 2010 Rapporter Del Skrevet 27. april 2010 Prøv deg på Hanskemagasinet halvveis opp Nordre Gate. De har en vegg med diverse skinnhansker. http://kart.gulesider.no/query?profile=no&mop=yp&what=map&advert_code=Z0000Q6H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå