Nicht Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 jeg har et spm. ER DET MULIG OG STILLE OPP girene slik at liksom 21 giret er like tungt som det egentlig skal være, i forhold til den gamle sykkelen jeg hadde så er 21 gir på den nye, like "tungt" som 12 gir på den gamle, hvordan kan jeg få de tyngre? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Det er kransen bak som bestemmer kor tung giret ska vere. Så da er det en mulighet som jeg vet om. Det er og bytte kransen bak til en som har mindre tannhjul= tyngre gir . Eventuelt vist du har den gamle sykkelen din. Så kan du ta og bytte om bakhjulene fra den gamle til den nye. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Da må du skifte ut kjedehjulene på kranken, og/eller frikransen bak, med noe som gir annen utveksling. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tyngre gir får du ved større klinge foran og/eller mindre klinge bak. Som andre har nevnt så har du to alternativer; skifte kassetten bak eller klinger på krank, litt avhengig av hvordan sykelen din er gearet. Sannsynligvis har du en 11-32 eller 11-34 kassett bak, og da må du nesten skifte klinge på kranken. Har aldri sett kassett med mindre tannhjul enn 11 tenner. Hvis du kan fortelle oss hvilken utveksling du har nå så er det lettere for oss å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Nicht Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Tyngre gir får du ved større klinge foran og/eller mindre klinge bak. Som andre har nevnt så har du to alternativer; skifte kassetten bak eller klinger på krank, litt avhengig av hvordan sykelen din er gearet. Sannsynligvis har du en 11-32 eller 11-34 kassett bak, og da må du nesten skifte klinge på kranken. Har aldri sett kassett med mindre tannhjul enn 11 tenner. Hvis du kan fortelle oss hvilken utveksling du har nå så er det lettere for oss å hjelpe deg. Utveksling? Nå snakker dere for avansert. Mne vis det er så vanskelig at jeg må bytte krinser, eller hva det nå het, så kan det igrunnen bare være.. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tyngre gir får du ved større klinge foran og/eller mindre klinge bak. Som andre har nevnt så har du to alternativer; skifte kassetten bak eller klinger på krank, litt avhengig av hvordan sykelen din er gearet. Sannsynligvis har du en 11-32 eller 11-34 kassett bak, og da må du nesten skifte klinge på kranken. Har aldri sett kassett med mindre tannhjul enn 11 tenner. Hvis du kan fortelle oss hvilken utveksling du har nå så er det lettere for oss å hjelpe deg. Utveksling? Nå snakker dere for avansert. Mne vis det er så vanskelig at jeg må bytte krinser, eller hva det nå het, så kan det igrunnen bare være.. Det "enkleste" er og bytte bak krans med mindre drev. Vansklig og få til noe forandring hviss du ikke gjør det. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 ryggsekk med gråstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå