Gå til innhold

Girene på sykkelen er altfor lette, hjelp!


Nicht

Anbefalte innlegg

jeg har et spm. ER DET MULIG OG STILLE OPP girene slik at liksom 21 giret er like tungt som det egentlig skal være, i forhold til den gamle sykkelen jeg hadde så er 21 gir på den nye, like "tungt" som 12 gir på den gamle, hvordan kan jeg få de tyngre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyngre gir får du ved større klinge foran og/eller mindre klinge bak.

 

Som andre har nevnt så har du to alternativer; skifte kassetten bak eller klinger på krank, litt avhengig av hvordan sykelen din er gearet. Sannsynligvis har du en 11-32 eller 11-34 kassett bak, og da må du nesten skifte klinge på kranken. Har aldri sett kassett med mindre tannhjul enn 11 tenner.

 

Hvis du kan fortelle oss hvilken utveksling du har nå så er det lettere for oss å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Tyngre gir får du ved større klinge foran og/eller mindre klinge bak.

 

Som andre har nevnt så har du to alternativer; skifte kassetten bak eller klinger på krank, litt avhengig av hvordan sykelen din er gearet. Sannsynligvis har du en 11-32 eller 11-34 kassett bak, og da må du nesten skifte klinge på kranken. Har aldri sett kassett med mindre tannhjul enn 11 tenner.

 

Hvis du kan fortelle oss hvilken utveksling du har nå så er det lettere for oss å hjelpe deg.

 

Utveksling? Nå snakker dere for avansert. Mne vis det er så vanskelig at jeg må bytte krinser, eller hva det nå het, så kan det igrunnen bare være..

Lenke til kommentar

Tyngre gir får du ved større klinge foran og/eller mindre klinge bak.

 

Som andre har nevnt så har du to alternativer; skifte kassetten bak eller klinger på krank, litt avhengig av hvordan sykelen din er gearet. Sannsynligvis har du en 11-32 eller 11-34 kassett bak, og da må du nesten skifte klinge på kranken. Har aldri sett kassett med mindre tannhjul enn 11 tenner.

 

Hvis du kan fortelle oss hvilken utveksling du har nå så er det lettere for oss å hjelpe deg.

 

Utveksling? Nå snakker dere for avansert. Mne vis det er så vanskelig at jeg må bytte krinser, eller hva det nå het, så kan det igrunnen bare være..

 

Det "enkleste" er og bytte bak krans med mindre drev. Vansklig og få til noe forandring hviss du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...