Gå til innhold

Overklokking (...) tilhører undergrunnen i IT-miljøet (!!!)

Anbefalte innlegg

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=122174&forum=25

Å sammenligne overklokkere med hackere, crackere og war chalkers finner jeg fornærmende, min PC gjør jeg hva jeg vil med. Den er min eiendom i motsetning til hack,crack og war chalk som er ulovlig. Slik du har ordlagt deg i artikkelen beskriver du meg som en forbryter fodi jeg har økt ytelsen i min PC ved å øke klokkefrekvensen på CPU og skjemkort.

Linken over har endel lignende kommentarer.

Foreslår at du tenker litt lenger enn nesetippen neste gang du skriver en artikkel

Sendte denne til artikkelforfatteren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror noen her legger litt for mye i utrykket undergrunnsmiljø. Så vidt jeg vet betyr det ikke stort mer enn en sub-kultur e.l.. Overklokking er noe en svært liten prosentandel av maskineiere driver, og da er det etter min mening en "sub-kultur", eller som artikkelforfatteren sa, et undergrunnsmiljø.

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=122174&forum=25

Å sammenligne overklokkere med hackere, crackere og war chalkers finner jeg fornærmende, min PC gjør jeg hva jeg vil med. Den er min eiendom i motsetning til hack,crack og war chalk som er ulovlig. Slik du har ordlagt deg i artikkelen beskriver du meg som en forbryter fodi jeg har økt ytelsen i min PC ved å øke klokkefrekvensen på CPU og skjemkort.

Linken over har endel lignende kommentarer.

Foreslår at du tenker litt lenger enn nesetippen neste gang du skriver en artikkel

Sendte denne til artikkelforfatteren

Å kalle hackere kriminelle slik du gjør er da like fornærmende. Hacking er IKKE synonymt med å bryte seg inn i andres datasystemer (selv om media som oftest bruker ordet i den sammenhengen).

Foreslår at du tenker litt lenger enn nesetippen neste gang du føler deg fornærmet.

Lenke til kommentar
*kremt*

- Intel er egentlig ikke entusiastens plattform. Det er det AMD som er, sier han til  

ja, siden en helt vanlig p4 fint overklokkes 600mhz med boxed vifte, og gjerne det dobbelt med litt eksotisk kjøling.

Min 2,4ghz med alle forutsetninger til å klokke langt (god kjøler, Abit BH7, veldig klokkevennlig minne m.m) stoppet totalt på 2,89ghz. En 1,8ghz stoppet også langt under 600mhz grensen din.

Å si at alle P4 prosessorer klokker med minst 600mhz er sprøyt. Har mange erfaringer selv som motbeviser det.

Lenke til kommentar

Å kalle hackere kriminelle slik du gjør er da like fornærmende. Hacking er IKKE synonymt med å bryte seg inn i andres datasystemer (selv om media som oftest bruker ordet i den sammenhengen).

Foreslår at du tenker litt lenger enn nesetippen neste gang du føler deg fornærmet.

Det er jo litt av det som er poenget og det har vært diskutert før, siden 95%++ av Norges befolkning bruker Hacking som å bryte seg inn i andres datamaskiner, blir det tillagt den meningen. En facto standard. (noen som kalte det det, vet ikke om det er 100% riktig bruk)

Men det var uansett dårlig skrevet av itavisen.no som så mye annet der... Men så får man seg en god latter før man legger seg :D

Lenke til kommentar

det blir for dumt... har hørt rykter om at de snart skal trykke en artikkel om undergrunnsmiljøet rundt biler.

har hørt rykter om at det er noen som handler på bilrema, og som setter inn ekstra lys i bilen. de ekstra vågale setter på en kjempediger spoiler og kulere eksosanlegg. det aller nyeste er bensin levert av en undergrunn bensinstasjon - de leverer en moddet ( = ulovlig cracket ) bensinutgave som skal gjøre at bilen yter ekstra.

vet ikke hva jeg skal si til dette.... min tro på journalister er synkende..

ps. ikke si til noen det med modding av biler - purken skal ha en kjemperazzia på parkeringsplassen utenfor rema denne helgen..

Lenke til kommentar
Overklokking fra selger/butikk sin side er definitivt noe vi ikke vil ha, trur nok ikke itavisen henviser til oss "sofaklokkere"(hvis det er noe som heter det  :lol: )

hmm...... Sofaklokking, må vel være å sette ned hastigheten :lol:

Yoda

Lenke til kommentar

"Entusiasten velger AMD"

Tja...fanatikerene velger AMD.

Itavisen har jeg aldri giddet å lese, fordi det er jo bare dårlig omskrevne/oversatte artikkler fra andre sider som skal høres enorme ut.

Hva med: Loddet inn en P3 500 MHz i comodoren, og kjører XP på den.

Artikkelen inneholdt ikke noe harde fakta i det hele tatt, men tok du turen på /. så sto det at det var en som hadde satt en X86 inn i et comodore tower. Big fucking deal.

Dersom det er et undergrunnsmiljø som altså da er oss.... hvem er da "overgrunnsmiljøet" ?

Alle som modder/OC'er cracker/wardriver? Og hacking passer heller ikke inn, med tanke på at 99% av de som "modder" er fjortisser som setter plxi i maskinen. Ikke mye hacking på de.

Vi som driver med data.... og Joe Sixpac som handler en "kjempepese" på ekspert. Er vi liksom undergrunnsmiljøet, og de "overgrunnsmiljøet? Jeg ville heller sagt at vi er et miljø, og de er ikke et miljø.

*psst*

noen som kan skaffe meg en HSF eller?

kom igjen...jeg er så sugen på litt bedre kjøling

du vet jeg er god for betalingen, ikke sant

her på fredan, så brukte vi opp to tuber med AS, ikke sant

brukte fanmeg hele søndan på å komme meg

Lenke til kommentar

Offtopic: Vet ikke om dette er ditt brev, men herregud så useriøst og latterlig. Hvem er det vel som med vettet i behold formulerer seg på slik måte i (seriøse?) brev, og med en slik ordbruk? En ting er at Telenor er dyre og sikkert har mange feil, men man trenger jo ikke å kopiere idiotoppførsel for det...

Bare måtte få det ut. ;)

Lenke til kommentar
*kremt*

- Intel er egentlig ikke entusiastens plattform. Det er det AMD som er, sier han til  

ja, siden en helt vanlig p4 fint overklokkes 600mhz med boxed vifte, og gjerne det dobbelt med litt eksotisk kjøling.

Min 2,4ghz med alle forutsetninger til å klokke langt (god kjøler, Abit BH7, veldig klokkevennlig minne m.m) stoppet totalt på 2,89ghz. En 1,8ghz stoppet også langt under 600mhz grensen din.

Å si at alle P4 prosessorer klokker med minst 600mhz er sprøyt. Har mange erfaringer selv som motbeviser det.

Det var nok mest hypotetisk ment for det første. Dessuten klarer flertallet av 2,4B 600 ekstra MHz. Min egen 2,4 (hadde den i en uke) gikk fint på 3,2GHz ved 1,7 i vcore. Det dårlige 845PE kortet til MSI gjorde at jeg returnerte alt og kjøpte nforce2.

Lenke til kommentar

For en latterlig 14-iss diskusjon.

Han skriver ikke at overklokking er det samme som hacking, cracking osv. Det han skriver, er at overklokking er en undergrunnskultur, på samme måte som at hacking er en undergrunnskultur.

Ordet "undergrunnskultur" (eng. sub-culture) er et vanlig ord for å beskrive mindre grupperinger (ja, overklokkere ER en mindre gruppering).

Lenke til kommentar

Offtopic: Vet ikke om dette er ditt brev, men herregud så useriøst og latterlig. Hvem er det vel som med vettet i behold formulerer seg på slik måte i (seriøse?) brev, og med en slik ordbruk? En ting er at Telenor er dyre og sikkert har mange feil, men man trenger jo ikke å kopiere idiotoppførsel for det...

Bare måtte få det ut. ;)

Nope ikke mitt brev. Trodde selv det var noen som kødda. Syntes det var bare så sykt at jeg måtte dele det med resten av verdenen. :lol:

Lenke til kommentar

Denne tråden her forteller bra mye om de som skriver her. :lol: Folk fyrer opp for ?? Kan man lese så skjønner man litt mer! :woot: En journalist som siterer folk i bransjen, bør ikke ha de samme holdningene selv. :grumpy: Ufattelig mange "smartinger " som vil kritisere og harselere. Sikkert fjortisser hele gjengen. Skjønner ingenting. Kan ikke skrive, kan ikke lese, kan ikke forstå. :o

PS: FJORTISS ER REGULERING, KVISER, USIKKERHET, DUMME SPØRSMÅL, FEILSLÅTT SELVSIKKERHET, LITEN KUNNSKAP, ÅNDSFRAVÆRENDE, FETT HÅR, ........

Vennligst fyll inn resten selv. :lol:

Lenke til kommentar
Jeg tror noen her legger litt for mye i utrykket undergrunnsmiljø. Så vidt jeg vet betyr det ikke stort mer enn en sub-kultur e.l.. Overklokking er noe en svært liten prosentandel av maskineiere driver, og da er det etter min mening en "sub-kultur", eller som artikkelforfatteren sa, et undergrunnsmiljø.

:yes: Sant. Ikke ta så på vei, folkens. Det er ikke katastrofe å bli definert som en sub-kultur; mange ønsker faktisk det.

Det suverene flertall av PC-eiere vet ikke hva overklokking går ut på.

Lenke til kommentar
For en latterlig 14-iss diskusjon.

Han skriver ikke at overklokking er det samme som hacking, cracking osv.  Det han skriver, er at overklokking er en undergrunnskultur, på samme måte som at hacking er en undergrunnskultur.

Ordet "undergrunnskultur" (eng. sub-culture) er et vanlig ord for å beskrive mindre grupperinger (ja, overklokkere ER en mindre gruppering).

OK, jeg må gi meg... Min øyeblikkelige tolkning av ordet "undergrunnskultur" er direkte knyttet til lyssky virksomhet. Og den tolkningen har tydeligvis alle andre også. Så i mine øyne er det tåpelig å bruke ordet "undergrunnskultur" istedenfor ordet "subkultur" som er mye mer beskrivende, og et helt lovlig norskt ord. Et kjapt søk på google viser forøvrig at ordet "undergrunnskultur" faktisk er forholdsvis mye brukt. (Fikk ca. 50 treff).

Dette endrer ikke mitt syn på at itavisen har en bråte dårlige artikler. (Og noen bra :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...