Gå til innhold

Overklokking (...) tilhører undergrunnen i IT-miljøet (!!!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*kremt*

- Intel er egentlig ikke entusiastens plattform. Det er det AMD som er, sier han til

Så Intel er bare for slips folka som sitter på kontor og sturer ja ?

... *sier ikke mer*

Vel, det stemmer vel ikke helt i dag, men tidligere har det vært sånn at nesten alle "ferdigmaskiner" har hatt intel-prosessor. En av de største grunnene til at intel har (hatt) såpass stor markedsandel...

Lenke til kommentar
Modifisere noe? Det er da vel ikke det man gjør når man overklokker.

_Litt_ teit hvis elkjøp skal selge PC'er som dette:

BRUTAL KRAFT!

*XP 2500+ @ 3200+!

*GeForce 4 Ti4200 @ Ti4600!

*512mb DDR minne, PC2700 @ 3200!

*120GB harddisk - kan komprimeres til 160 GB!

osv.

så sant, så sant, siden en komprimert harddisk ikke øker i størrelsen

Lenke til kommentar
Vel, det stemmer vel ikke helt i dag, men tidligere har det vært sånn at nesten alle "ferdigmaskiner" har hatt intel-prosessor. En av de største grunnene til at intel har (hatt) såpass stor markedsandel...

De kommer nok fortsatt til å ha store markedsandeler i ferdig-PC'er, da folk flest har hørt om Intels prosessorer (For mange "uvitende" er Pentium synonymt med prosessor), og ikke minst, de har flest mhz...

Lenke til kommentar

De kommer nok fortsatt til å ha store markedsandeler i ferdig-PC'er, da folk flest har hørt om Intels prosessorer (For mange "uvitende" er Pentium synonymt med prosessor), og ikke minst, de har flest mhz...

Ja, desverre... :roll:

Lenke til kommentar

Ja, desverre... :roll:

Enda mer "dessverre" etter at AMD ble pålagt å oppgi reel klokkefrekvens på XP/MP serien sin...

Lenke til kommentar

Haha :lol:

Dette passer utmerket inn i den generelle samlingen av IT-nyheter fra ITavisen :lol: Det er to nettsteder jeg har reagert på som har enkelte særdeles tvilsomme medarbeidere. Det er www.itavisen.no og www.computerworld.no ... Begge steder florerer det av artikler som enten bunner i brutal uvitenhet hos artikkelforfatter, eller også brutal mangel på engelsk-forståelse. Har opplevd flere eksempler på at de forsøker å oversette utenlandske nyheter, med det resultat at ingen egentlig skjønner hva de skriver om før man enten leser om samme nyhet på f.eks. www.digi.no eller man leser originalen på engelsk.

(De problemene med å oversette slik at det blir riktig har jeg til dels sett her på hw.no også, men de er på langt nær så illle som itavisen.)

Slike nyheter er morsomme for folk med litt kjennskap til temaet. Dessverre er det alt for mange lesere av itavisen som ikke har noe mer kjennskap til temaet enn de finner i itavisen, vg, dagbladet og andre lettvektere. Og da blir det ofte til at "mannen i gata" tror det er slik. Og det er litt synd. :(

Lenke til kommentar

og kalle det på linje med cracking er vel feil, cracking ulovlig, menneh overklokking? neh.. :lol:

Egentli så liker de at vi overklokker, for da er det større sjangs for at den tar seg en tur, så vi må kjøpe nye.

Underground? WTF? haha, hvem overklokker ikke? altså de som klarer å kopierer filer i windows har kunnskap til det.

menneh altså underground? hirr må le av å høre det, høres ut som vi sitter x antal meter under jorda som noen rotter og hjemmer ett eller annet

Lenke til kommentar
*kremt*

- Intel er egentlig ikke entusiastens plattform. Det er det AMD som er, sier han til

Så Intel er bare for slips folka som sitter på kontor og sturer ja ?

... *sier ikke mer*

Han tenker kanskje på de tildels ufine metodene Intel brukte mot AMD i AMD's barndom for å skvise dem ut av markedet ? Dette fikk endel "entusiaster" til å gjøre Intel til et hatobjekt på linje med M$. Monopol har aldri vært noe gode for forbrukerene imo.

Lenke til kommentar

ser fremdeles på intel som et monopol jeg iaffall :)

på lik linje med MS...

hadde det nå bare vært en tilsvarende skjermkort produsent...som produserte skjermkort som var like gode som ATi/nVidia sine, men til halvparten av prisen :)

Lenke til kommentar

Jeg syns at dette er noe av det meste uprofesjonelle jeg har vært borti, for det første så er det jo JEG som kjøper utstyret mitt og når da burde jeg få lov til å gjøre hva faen jeg vil med det så lenge at det går til MITT eget formål (som f.eks overklokking). Cracking kan dem også "gi faen i", må jeg virkelig bytte cd'en til hvert eneste spill jeg har hvis jeg har over 20 spill? Er ikke cracking lov så lenge man har kjøpt spillet selv, det samme som kopiering til eget forbruk?

Skulle tro at dem var kjøpt og betalt av Intel, herregud dette er bare noe av det mest idiotiske jeg har vært borti! :evil:

Lenke til kommentar

Hehe - artikkelen er nok litt på bærtur ja.

Det som det dog kan stilles litt spørsmål ved er at folk som toaster grafikk-kortet eller CPU'en sin ved overklokking og bytter den inn som defekt mot en ny, det er jo ren svindel synes jeg.

Er vel ikke så mye av det her, men på forumene til f.eks. rage3d så er holdningen blant mange at det bare er å bytte i nytt grafikkort hvis du ødelegger det med overklokking, og det skjønner jeg at en del reagerer på fordi man i de tilfellene har ødelagt kortet nettopp ved å gå utenfor spesifikasjonene det er laget for.

Men for all del: Jeg støtter at folk skal kunne gjøre som de vil med hardware'n sin, så lenge de tar konsekvensene av at garanti/bytterett ikke lenger gjelder.

Lenke til kommentar
Fra ITAvisen.no i dag:  

Overklokking og såkalt «modding» (modifisering av ustyr slik at det kan brukes til andre oppgaver enn det er laget for) har lenge tilhørt den desiderte undergrunnen i IT-miljøet.

Herregud, er vi liksom medlemmer av UNDERGRUNNEN i et IT-miljø?

Vel jeg går liksom ikke og forteller f.eks nye folk jeg treffer at jeg driver med dette som hobby da. Til og med min mor tror jeg driver med litt ulovligheter.

Hun tror at jeg ikke må fikle så mye med pc'en, da kommer politi og henter meg. Slik som f.eks brenne cd'er til bilen i stedenfor å ha med orginalen. Hun tror det er like gale som å gå og fikse litt på strømmåleren f.eks.

Og å ha vindu og lys tror hun i hverfall er litt mystifistik og farlig. Tenk om det starter å brenne eller noe annet farlig skjer da. Selv om jeg er elektriker og har mye med elektrisk å gjøre. Så stoler ikke hun helt på det jeg kjør.

Flere venner av meg tror jeg er litt gal ol. Hvem gidder å lage vindu og lys i pc'en sa en kompis av meg. Selv ruller han rund i en senket golf med sotet vindu ol. :lol:

Skal snart montere lys under også. Han var litt i stuss, men etter å ha sett en annen bil med det, SKULLE han ha det også. :lol:

Lenke til kommentar

Tror folk her legger en altfor negativ betydning i ordet "undergrunnsmiljø". At et miljø er et såkalt "undergrunnsmiljø" betyr jo ikke at det driver med kriminell og annen tvilsom virksomhet. Det betyr bare at miljøet skiller seg ut fra det som regnes som "vanlig" (og jeg tror jeg trygt kan si at de fleste som har en PC IKKE overklokker den).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...